donderdag 14 april 2022

Crealies, Orchidee Felicitatiekaart


Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte weer een heel mooie kaart met een nieuw Crealies bloemenstempel.



Hoi allemaal, vandaag mag ik jullie mijn voorlopig laatste gast opdracht voor Crealies laten zien en vandaag gebruik ik de supermooie nieuwe Orchidee stempel, in combinatie met een aantal andere Crealies producten! 
 
Stap 1: 
Ik ben mijn project begonnen met het maken van een basiskaart met de afmetingen 16,5 x 10,2 cm (hiervoor heb ik een standaard slim line basiskaart gebruikt en die ingekort tot de bovenstaande maten, het restant even bewaren).  
Vervolgens heb ik de middelste stans in de “Crealies Mini Slimline J Smooth” stansset (Cardzz no. 90) gebruikt en een paneel gemaakt van aquarel papier. 
 
Op dit paneel heb ik wat witte structuurpasta aangebracht met een palette mes over het  
Crealies “Barbara” stencil en dat heb ik laten drogen. Naar links toe heb ik het stencilpatroon minder laten worden! 
 
Stap 2: 
Nu kunnen we aan de orchidee werken: ik heb deze afbeelding drie keer gestempeld op papier dat geschikt is voor alcohol markers met zwarte alcoholproof inkt. Ik heb er hierbij op gelet dat de tint van mijn alcoholproof papier in dezelfde tint is als het aquarelpapier, in mijn geval wit.  
 
Rondom de bloemen heb ik gekleurd met een alcohol marker in dezelfde tint als de  
Crealies Pigment Colorzz no. 16 die ik vandaag voor de achtergrond ga gebruiken. Nadat ik klaar was met kleuren heb ik wat highlights aangebracht met een witte gelpen. En ik heb alle drie de afbeelding uitgeknipt met een randje erom heen. Van 1 van de bloemen heb ik de bloemknoppen links boven eraf geknipt! 
 
Stap 3:  
Vervolgens heb ik de tekst voor op mijn kaart gemaakt met behulp van de Crealies Text & Co stempelset Duo Font no. J03 in combinatie met zwarte inkt en na het stempelen heb ik deze uitgestanst met de middelste stans uit de Crealies Set of 3 no. 28. 
Voor het label kun je overigens prima het stukje kaart gebruikt dat je van de originele slimline kaart heb afgesneden! 
 
Stap 4: 
Nu kan ik aan mijn achtergrond gaan werken: ik heb wat van het Pigment Colorzz nr. 16 op het paneel aangebracht met een droge fan brush waarbij ik mij heb geconcentreerd op de rechterkant.  
Vervolgens heb ik water gesprayed uit een flesje waardoor de kleur gaat lopen. Toen ik het leuk vond zoals het was (je kunt het papier ook kantelen om de kleur meer te laten lopen) heb ik het papier gedroogd met mijn heat tool. Als de kleur te ver naar links liep heb ik, voordat het droog was, dit opgedept met een keukenpapiertje.  
Toen het paneel droog was heb ik grote en kleine spetters aangebracht in dezelfde kleur met een penseel (hiervoor doe je wat van het poeder in een palette, je maakt er verf van door er een beetje water aan toe te voegen en te mixen). De meer geconcentreerde spetters glanzen een beetje, superleuk! 
 
Stap 5: 
Tijd om mijn kaart in elkaar te zetten: hiervoor heb ik nog een paneel van aquarelpapier gestanst met de grootste stans in de Mini Slimline stansset die ik hiervoor ook heb gebruikt.  
Ik heb beide panelen aan elkaar bevestigd met vloeibare lijm en deze op mijn basis kaart bevestigd met foam tape. En om de kaart helemaal af te maken hoef ik nu alleen nog de bloemen en de tekst op de kaart te bevestigen met vloeibare lijm en foam tape.  
 
Ik moet zeggen dat ik deze maat kaart (mini slimline) echt superleuk vind,
hij is werkbaarder dan de originele slimline maat en superschattig! 
 
  
En dat was het alweer voor vandaag! 
 
Groetjes Heidi 

Gebruikte Crealies producten: 

Crealies Stansen/Dies: 

Crealies Stempels/Stamps:

Crealies Mixed Media:
Pigment Colorzz no. 16

     

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...