dinsdag 9 juni 2020

Crealies Album forever friends


Hallo Allemaal

Ik heb deze keer een mini albumpje gemaakt, maar dan echt mini!
Het albumpje is 10 bij 10 cm.
In een mooie zachte kleur groen, zie je niet zo goed op de foto.
Met foto's van haar met
  haar vriendinnetje van de kleuterschool tot nu.

Ik heb hiervoor de bindingstansen gebruikt.
Ik heb voor de kaftjes 2 stukken grijsboard van 10 bij 10 cm
en voor de rug een stukje van 3,5 bij 10 cm gebruikt.
Dat grijsboard heb ik op stevig flexibel papier geplakt van 27,5 bij 13 cm.
Ik teken op het papier langs de lange en een korte zijde een lijn op 1,5 cm.
Zo zie ik waar ik de grijsboard moet plakken.
Tussen de kaftjes en de rug laat ik een opening van 2 keer de dikte van het grijsboard.
De hoekjes knip ik schuin af, maar laat wel een paar mm over.
Ik plak van de lange zijdes de randen, en vouw ze om het grijsboard.
Dan duw ik met een vouwbeentje de hoeken een beetje in van het papier zodat ze niet uitsteken.
En dan plak ik en vouw ik de korte zijdes.
Ga met de lange zijde van het vouwbeen (niet met de punt voorzichtig maar stevig) door de vouwnaden tussen kaft en rug, aan voorzijde en achterzijde.

Van datzelfde papier knip ik een stuk van 24 bij 9,7 cm,
dit is om de binnenkant van het grijsboard te beplakken.
Ik heb het eerst bestempeld.
Ik heb een dubbelzijdig plakkend stickervel op de achterkant van het papier geplakt, in zijn geheel.
Dus niet alleen de randen.
En ben links begonnen met plakken. Constant met een vouwbeen goed wrijvend, en iedere keer een stukje van de backing van het stickervel weggetrokken. In de naden goed blijven wrijven, en de kaft voorzichtig open en dicht doen, en zo verder gaan tot het helemaal zit.
Dit is wel even een dingetje en moet je wat vaker oefenen, anders wordt de kaft te strak,
en gaat hij niet meer goed open en dicht.
Ik heb met de bindingstans 4 binding U tjes gestanst en die afgekort op 9,7 cm en die aan elkaar geplakt tot een geheel. Dit in de binnenkant van het boekje in de rug geplakt.
Ik heb de buitenkanten een beetje taps bijgeknipt, zodat de bladzijdes er makkelijker over heen passen.
De bladzijdes zijn een soort hulsjes die om de uitsteeksel(berg) geplaatst worden.
Ik snij hiervoor 5 stroken van 9,5 bij 21 cm.
Ik ril deze op 10 op 20 en op 21 cm en vouw deze dan en plak ze met het 1 cm plakrandje aan de binnenkant dicht.
Doe een voor een lijm op de bergen aan voor en achterkant en schuif de bladzijde eroverheen.
Ik wrijf ze vast, en zet er dan even wasknijpers op, tot het goed gehecht is, en zo alle bladzijdes.
In de openingen kun je een labeltje van 7 bij 9,5 cm steken.
De versiering
Ik heb van het zelfde cardstock, bij mij wat linnenachtig met de XXL vierkante stans de maat van 9,5 bij 9,5 cm 2 vierkanten gesneden en daarvan de randen wat opgeruwd.
Met de naaimachine een stiksteekje erop genaaid. aan de achterkant in het midden een lintje stevig opgeplakt. Bij allebei de vierkanten.
Dit zijn de sluitlintjes van het boekje.
Met de XXL dies ook nog een kadertje gemaakt voor om de foto.
Ik heb  ook nog een plastic sheetje voor de foto gemaakt.
Ik heb het nog wat versierd met labeltjes, bloemetje, blad, washi tape.

Voor de rug is een strookje gesneden van 9,5 bij 3 cm en dit ook gestikt.
Boven en onder een eyeletje er in gemaakt, en daar een lintje doorgehaald


Crealies Stansen/Dies:

Crealies Stempels/Stamps:

Crealies basis:

https://www.crealies.nl/nl/product/clma01 https://www.crealies.nl/nl/product/clnestxxl85 https://www.crealies.nl/nl/product/cldd54 https://www.crealies.nl/nl/product/clset54 https://www.crealies.nl/nl/product/clset51 https://www.crealies.nl/nl/product/clcb104 

1 opmerking:

  1. Prachtig herinneringsboekje ! Veel werk om het ons uit te leggen maar heel duidelijk. Dank je wel.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...