zondag 4 juli 2021

Crealies : Ohh Christmas tree slimline card

 






Vandaag mag ik mijn eerste creatie laten zien als vast DT lid.
Hartstikke leuk om gevraagd te zijn het vaste team te komen versterken.

Ik heb een kerstkaart gemaakt in traditionele kleuren,
maar het is toch ook een moderne kaart geworden.

Om te beginnen heb ik uit een vel stempel karton van 240 gram
 de middelste ticket stans gesneden.

Nu stans ik de kerstboom uit deze vorm, ik plak de stans tijdelijk vast met tape.
Aangezien de kerstboom net iets groter is als de gestanste vorm
 zal het witte karton in twee delen worden gesneden.

Maar dat komt prima uit. Nu kan ik  beide stukken stempel karton 
ook van een patroontje met de mooie patternz stans voorzien. 
Ook op de kerstkaarten kan je  "zonnestralen" gebruiken. 


Hier kan je zien dat het witte stempel karton van een patroon is voorzien.
En nu plakken we beide kerstboom stansen tijdelijk samen met tape.

Op deze manier kunnen we meerdere malen dezelfde randen van de kerstboom stansen.

Ik stans deze vorm drie keer uit groen kaarten karton en twee keer uit licht groene foam.


Eén van de papieren kerstboomranden 
word op de witte slimline vorm (die in twee stukken was) geplakt.
Nu wordt het weer een geheel.

Je kan natuurlijk ook Crealies maak van je stans een sticker vel gebruiken ipv lijm.

De andere randen lijm ik ook op elkaar,
een laagje groen papier en een laagje foam wissel ik steeds af.

Met de grootste kerstboom stans ik een kerstboom uit vellum.
Deze plak is tussen twee kerstboom randen in.

Ik heb de grootste ticket stans uit groen en rood kaarten karton gestanst,
ik lijm het rode karton onder de witte voorkant met kerstboom 
en aan de keerzijde van het rode karton plak ik het groene karton vast.

Op deze groene zijde kan mooi een persoonlijke tekst worden geschreven.


Nu gaan we de kerstboom voorzien van decoraties.

Op deze kerstboom plak ik met een heet lijm pistool ook wat rode parel snoertjes vast.

Uit hologram karton heb ik de kerstboom ballen gestanst.
Nu plak ik steeds twee dezelfde vormen aan elkaar vast 
zodat zowel de voor- en achterkant er mooi uit zien.

De kerstboom versieringen worden nu aan de parelsnoertjes geplakt.
Nu kan de versierde "vellum" boom op de kaart worden geplakt.

Met de schattige kleine kerstboom stempeltjes stempel ik
 met groene inkt nog wat boompjes op de witte voorkant van de kaart. 

De meeste kerstboompjes zijn open
 maar in een aantal open kerstboompjes 
stempel ik ook de dichte kerstboompjes met dezelfde groene inkt. 






Leuk die laagjes toch?
Als je papier en foam om en om in verschillende kleuren gebruikt 
krijg je een leuk 3d effect,  net even anders. 

Ik heb ook een kleine video gemaakt met tekst uitleg in het Nederlands en Engels.





Crealies Stansen / Dies :

Crealies Stempels / Stamps :

Crealies Basic : 

     

Tot snel met een nieuwe post,

Anna Blankina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...