vrijdag 28 februari 2020

Crealies Blogestafette Dag 1 / Blogrelay Day 1.


Hallo allemaal, 


 Vandaag is dag 1 van de lopende blogestafette
van de nieuwe maart producten.


Er zijn weer heel mooie nieuwe producten uitgekomen bij Crealies. Daarom een blogestafette met elke dag een creatie met één of meerdere van de nieuwe producten.

Ik heb hiervoor deze Mixed Media MDF cirkel gepimpt.



De cirkel past ook mooi op de nieuwe MDF standaard.
Deze kan je ook bewerken in die stijl.

Als eerste ben ik begonnen met de MDF cirkel in de witte gesso te zetten,
dit aangebracht met een sponsje.
De mask stencil (Stencilzz) no. 201  aangebracht met Crealies  stencil paste
en hierover weer een dun laagje witte gesso.
Ook weer met een sponsje metallic acrylverf aangebracht.
De kleuren heb ik een beetje over elkaar heen gesponst zodat
je een mooie overgang krijg en de kleuren in elkaar overlopen.
De mask stencil no. 207 aangebracht met roest effect verf
en daaroverheen Patina. (dat glinstert mooi).
Een stuk kaasdoek heb ik op kleur gebracht met verfsprays
en met gel medium hier en daar wat vast gezet.

Daarna heb ik alle embellishments (gears, sleutels en sloten)
uit zwart karton met daarachter "maak van je stansvorm een sticker"
verschillende keren gestanst.
 De onderste laag zonder deze sticker zodat je kan rangschikken
op je werk zonder dat het vastkleeft.
Om 3D effect te creëren heb ik met verschillende diktes gewerkt.
Hier bedoel ik mee 2,3 of 4 lagen of zelfs 5 lagen op elkaar geplakt.
Je krijgt op deze manier je eigen chipboards.
Zie onderstaande foto.

Daarna de zakhorloge klok een mixed media uitstraling gegeven.
Ik heb deze gestanst uit 350 grams Mixed Media papier.
Ingesmeerd met crackle glaze en laten drogen aan de lucht.
Vervolgens zwarte gesso erover
en deze meteen weer afgeveegd met een billendoekje.
Dan blijft het alleen achter in de scheurtjes.
Dit geeft een leuk effect zoals je kan zien op de foto hierboven.
Vervolgens dunnetjes te werk gegaan met de roest effect verf
en de twee patina kleurtjes.
De rand met cijfers heb ik wit gelaten en daar meteen de roest effect verf op gedaan.
De cijfers heb ik erin laten zitten, extra uit gestanst,  zwarte gesso erover
en deze bovenop de bestaande cijfers geplakt.
De Bits & Pieces in de binnencirkel gestempeld met zwarte permanent inkt.
Door het oog heb ik een oud kapot armbandkettinkje gedaan.
Mixed media = niets weg gooien maar recyclen. Hihi.

Nog een paar close-up foto's.
Zelfs hetgeen uit het midden van de stans heb ik gebruikt,
zoals de rondjes en het hartje ;)
De tekst no. D27 op 350gr mixed media papier gestempeld en
bewerkt met de distresser en distress inkt vintage photo.

 Morgen dag 2 van de blogestafette met een creatie van Deepti. 
Kom je dan weer kijken?


Groetjes Anita van Merode

Crealies Stansen/Dies:

Crealies Stempels/Stamps:

Crealies Mixed Media:

Crealies Divers:
  
 
 
Tekst & Zo stempels, Diversen no. 27, 3x Samen 
Stencilzz no. 201, Wonky circles
 
 
 
Watercolor / Mixed Media papier, wit 350 grams (10x A4) Zwart karton, 210 grams, voor o.a. mini albums (20x A4)
Maak van je stansvorm een sticker (10x A5 vel)



3 opmerkingen:

  1. Wat een grandioos mooi kunstwerk heeft Anita gemaakt voor deze blog estafette...Ik heb met bewondering naar de beschrijving gekeken...echt super knap gedaan!!! CHAPEAU!!
    groetjes en alvast een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend GAAF gedaan Anita....SCHITTEREND!
    Dat is wel een werk geweest zeg....maar wat een GEWELDIG resultaat!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even een felicitatie neerschrijven want dit werkstuk is een echte topper !!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...