donderdag 13 oktober 2016

Autumn


Vandaag is Jenine onze Guest Designer en zij is helemaal
in de herfstsfeer gedoken.

Voor het blog van Crealies mag ik deze maand ook weer als Gastdesigner iets plaatsen. Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de nieuwe
Rits Rats stans (X-tra no. 9). Wat een leuke stans is dit om een kleine verrassing te verstoppen in de kaart.


Het papier wat ik voor deze kaart heb gebruikt is van Pion Design, de The Witching Hour collectie. Zoals je ziet heb ik her en der aan de zijkanten het papier wat ingescheurd.


Als eerste ga je links boven de nieuwe Rits Rats stans uitstansen. Normaal gesproken laat je deze dicht zitten zodat de persoon die de kaart ontvangt deze zelf open kan trekken.

 Ik heb precies achter de Rits Rats stans de Labelstans gelegd en daar omheen dubbelzijdig tape geplakt in een U vorm. Zo maak je een pocket waar de label makkelijk ingeschoven kan worden (laat het beschermfolie nog even op het dubbelzijdige tape zitten).


Rechtsboven in de hoek heb ik de Decorette stans cirkels no. 11 in elkaar verwerkt. Hoe heb ik dit gedaan?
Je legt de stansmal ergens willekeurig op het designpapier en stanst deze uit. De hele vorm zal dan uit het papier vallen. Herhaal dit nog een keer zodat je op 2 plaatsen een "gat" krijgt in je designpapier.
Plak deze kaart nu op een andere kleur designpapier (verwijder eerst de beschermfolie van het dubbelzijdige tape).

Plak de gedeeltes die je net hebt uitgestanst (cirkels in elkaar) nu precies weer in de inkepingen. Zoals je ziet komt nu de andere kleur designpapier naar voren. Op deze manier krijg je een mooie speelse achtergrond.

Over deze cirkels heb ik nog weer een flinke toef gemaakt. Ik heb hiervoor de nieuwe Spiraalstans X-tra no. 10 gebruikt. Deze heb ik 3x uitgestanst, in het midden een strik van zwart scrappersfloss en daarop nog een oranje bloem.

De blaadjes zijn gemaakt met de Duo Dies nummer 37 en 37A. Ideaal deze blaadjes in spiegelbeeld, zo heb je altijd dezelfde takjes aan beide kanten van je toef.


Helaas is er bij mij tijdens het losscheuren van de Rits Rats stans een stukje papier meegescheurd. Ik moest hem zelf wel even openscheuren voor de foto. Normaal gesproken zou ik dit de ontvanger laten doen :)

Zorg ervoor dat je alleen wat platte dingen op de label plakt, anders wordt het te dik achter de kaart.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.

Crealies stansen/dies:

Stans X-tra no. 9, Rits rats / Die X-tra no. 9, Tear away Stans X-tra no. 10, Spiraal / Die X-tra no. 10, Spiral
Decorette stans no. 11 In elkaar grijpende cirkels / Decorette die no. 11 Interlocking circles
Duo Dies no. 37 Blaadjes 5 / Leaves 5 Duo Dies no. 37A Blaadjes 5 spiegelbeeldig / Leaves 5 mirror image

Jenine, bedankt voor je sfeervolle kaart.
Deze vind je binnenkort ook op Jenines blog.

4 opmerkingen:

  1. Prachtiggg!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige Herfstkaart. Heel leuk hoe jij de nieuwe stans hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt allemaal voor de leuke reacties :-)

    Liefs Jenine

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...