vrijdag 13 augustus 2021

Crealies, Kerstkaart met abstracte kerstbomen

 

Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte deze mooie strakke kerstkaart:
 

Hoi allemaal, mijn naam is Heidi en vandaag mag ik weer een guest design opdracht voor Crealies verzorgen. Dit is mijn tweede project, in de komende tijd zullen jullie meer projecten van mij te zien krijgen. En vandaag laat ik jullie dus zien hoe ik deze kerstkaart heb gemaakt.

Stap 1:
Zoals in mijn vorige Crealies tutorial heb ik ook vandaag de vorm van mijn kleine rechthoekige stans overgetrokken op ruitjespapier in mijn MISTI stamping tool (je kunt elke stamping tool gebruiken die jij fijn vindt natuurlijk). Binnen deze vorm ga ik mijn kerstbomen stempelen. De rechthoekige stans die ik hiervoor heb gebruikt is afkomstig van de Crea-Nest-Lies XXL stansset no. 24. 
Nu kan ik mijn stempels precies zo neerleggen zoals ik ze graag wil hebben. Ik kan ze oppakken met de deur van mijn stamping tool, ik plaats het gestanste rechthoekje op precies de juiste plaats (deze keer heb ik zelfs ruimte voor mijn magneetjes als ik dat zou willen) en ik stempel de kerstbomen met zwarte inkt. Direct nadat ik gestempeld heb heat emboss ik de gestempelde bomen met transparant embossingpoeder. De gestempelde bomen zijn afkomstig van de Bits & Pieces XL “Trees” stempel set. 


Nu kan ik de kerstbomen en rondom de kerstbomen kleur geven met aquamarkers in combinatie met mijn waterbrush. Nadat het paneel weer droog is heb ik wat highlights aangebracht met mijn witte gelpen. 


Stap 2:
Vervolgens heb ik mijn vierkante achtergrond gestanst en met behulp van 1 van de stansen van de Crea-Nest-Lies XXL stansset no. 22. Dit paneel is twee maten kleiner dan mijn basiskaart.
Op de onderste helft ga ik nu Memento inkt in de kleur “Summer Sky” aanbrengen met behulp van een stencil brush. Op de bovenste helft breng ik daarna wat Memento inkt in de kleur “Danube Blue” aan. Om de buitenste rand iets donkerder te maken breng ik op de uiterste rand van het paneel vervolgens op de onderste helft wat van de “Danube Blue” kleur aan en op de bovenste helft een beetje Memento inkt in de kleur “Nautical Blue”.  
Nu kan ik overgaan tot het stempelen van de sterren (deze zijn afkomstig van de Bits & Pieces XL “stars” stempelset), zonder verder een bepaald systeem te gebruiken. Voor de onderste helft gebruik ik de “Summer Sky” kleur en voor de bovenste helft “Danube Blue”, maar zodra ik bij het midden in de buurt kom stempel ik eerst een deel van de inkt af op een afval papiertje. Zo krijg je een geleidelijke overgang van donkere sterren naar lichtere sterren.  
 
Van donker okergeel papier stans ik vervolgens een iets groter vierkant paneel met behulp van de Crea-Nest-Lies XXL stansset no. 8. Op mijn achtergrondpaneel creeër ik ook nog wat spetters met behulp van de Coliro Pearl Color in “Blue Silver” en een kwast en dat heb ik laten drogen. 


Stap 3:
Voor het kleinere rechthoekige paneel heb ik een iets groter rechthoekig paneel gestanst van donkerblauw papier met behulp van 1 van de stansen uit de Crea-Nest-Lies XXL stansset no. 10 en ik heb beide rechthoekige panelen aan elkaar bevestigd met vloeibare lijm. Het okerkleurige vierkante paneel en mijn vierkante achtergrondpanel heb ik ook op die manier aan elkaar bevestigd. 

Mijn tekst voor deze kaart heb ik 3x gestanst van donker turquoise papier met behulp van de Text Die no. 101 “Merry Christmas” stansset en ik heb deze drie lagen vervolgens voorzichtig op elkaar bevestigd. Hiermee heb ik een mooie dikke tekst gemaakt voor mijn project!

Stap 4:
Nu is het tijd om mijn project in elkaar te zetten: Ik heb de combinatie van vierkante panelen op mijn cremekleurige basis kaart bevestigd met 1 millimeter dik foam tape. Vervolgens heb ik ook de combinatie van rechthoekige panelen op deze manier op mijn project bevestigd. En om mijn project helemaal af te maken hoef ik nu alleen nog maar de tekst en een paar glinsterende pailletjes in verschillende maten op mijn kaart te bevestigen. 

Detail foto:

En dat was het weer voor vandaag! Tot de volgende keer!

Groetjes 
Heidi Jakobs

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Stansen/Dies: 

Crealies Stempels/Stamps: 



    
 

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...