dinsdag 16 februari 2021

Crealies, Prettige feestdagen


Hallo allemaal,

Ik heb deze kaart een hele poos terug al eens gepost en ik kreeg toen veel
vragen hoe die gemaakt was. Vandaar dat ik
hem nogmaals heb gemaakt en nu met uitleg en foto's.
Het is mijn eerste kerstkaart van 2021, dus ben er op tijd bij.
Ik hoop dat ik het een beetje goed kan overbrengen.


Hier komt de uitleg.

Ik heb voor de basis de Cardzz no. 13B gebruikt.
Dat zijn 3 luikjes op een rij, dus je moet ze meer uitdraaien
om twee van die vormen te krijgen zoals de foto hierboven.
Op de derde foto zie je hoe ik het verlengd heb.

Hierboven zie je hoe ik het raam heb gemaakt voor 
het pop up gedeelte, gewoon het kleinste langwerpige 
van de Cardzz 13B stans heb ik daar voor gebruikt.

Dan heb ik een stripje gemaakt van 2 cm bij 7 cm, die 
moet je even zelf snijden.  
Op de smalle kant, dus de 2 cm rillen op 1 cm.
Die heb ik achter mijn kaart geplakt, heb daar 
kruisjes voor jullie opgezet.
Op deze foto zie je ook hoe ik er vier luiken van heb 
gemaakt, ik heb alleen dat stukje met die 
schuine streepjes extra erachter gedaan.
Je ziet alleen de linkerkant, maar dit geld voor 
rechts ook natuurlijk.

Op de foto hierboven zie je hoe ik het frame heb gemaakt.
Twee stuks uitdraaien en die heb ik bij de raampjes geplakt.

Nu gaan we hem in een label plakken.
Ik heb Big Labelzz & Tagzz no. 15 gebruikt en ingekort.
Vier foto's hieronder zie je hoe ik dat inkorten doe.
En alles even voorzien van een designpapiertje.

Nu gaan we het pop up deel in het label plakken.
Op de derde foto heb ik twee kleine randjes met 5 rondjes gezet.
Dat is het enige wat je vastplakt, recht zit dat stukje boven 
en links zit dat stukje onder. 
Houdt er rekening mee dat dat lange stukje van 2 cm x 7 cm. 
precies op je vouwnaad van je label komt.

Dan zorg je dat je label helemaal open ligt en als alles 
plat ligt, plak je het buitenste deel vast.
Op de foto hierboven is dat dat deel met de kruisjes.
Je ziet bij mij alleen de rechterkant op de foto, maar 
dit gaat natuurlijk ook voor links op.

De eerste keer met dichtdoen de vouwen goed plat drukken, 
maar als je dat eenmaal gedaan heb dan gaat je kaart zo dicht.
Ik heb de foto van bovenaf genomen, zodat je goed 
ziet hoe de kaart er dan uit moet zien.

Dat was de binnenkant van de kaart.
Deze foto wil ik toch nog even laten zien.
Ik moet ook het label inkorten.
Dit doe ik door eerst het hele label te stansen, en 
dan een stukje eraf halen.
Heel simpel zoals je ziet.

Crealies Stansen / Dies:

  

  

  


Ik hoop dat het zo lukt.

Fijne dag en groetjes, Marianne. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...