vrijdag 19 februari 2021

Crealies DIY planner Mixed Media ART Book

 


Hoi,

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik de deze ART book heb gemaakt.

In mijn vorige blogpost heb ik al laten zien hoe ik de grote letters ART heb gemaakt.
Dezelfde werkwijze heb ik ook toegepast op het woordje "book", 
hiervoor heb ik de Alfies stansen no 3 gebruikt.

Stans het woord "book",  een stuk of 6, uit zwart cardstock en plak deze op elkaar. 
Bewerk deze met witte gesso (deze keer zonder stencil)

Als de gesso nog niet helemaal droog is, dan strooi je er weer wat Pigment Colorzz op in de kleuren light brown en turquoise, beetje nat sprayen en strooi er als laatste wat parelmoerpoeder goud op en laat het geheel goed drogen.


Nu gaan we de Crealies DIY planner in elkaar zetten, 
dat ga ik natuurlijk niet uitleggen want dat staat al heel duidelijk 
in het volgende filmpje van Mandy :

Maar voordat je de ringen vast maakt, bewerk je de binnenkant van de planner eerst met Crealies Gesso wit en de buitenkant met Crealies Gesso zwart. 

Daarna heb ik de planner met een sponsje nog wat lichtjes bewerkt met wat Gesso wit en turquoise Pigments Colorzz. Laat dit goed drogen. 

Zet nu de planner schuin neer.
Plak een stukje schilderstape aan de rand en strooi dezelfde kleurtjes Pigments Colorzz, light brown en turquoise en een klein beetje zwart aan de bovenkant en spray water van boven naar beneden, lekker nat zodat alle pigment naar beneden loopt.
Leg wel aan de onderkant een paar velletjes keukenrol om het overtollige water op te vangen. 

Draai het boek om en doe hetzelfde, alleen nu aan de andere kant. 
Indien nodig kan je het boek nog oppakken en wat van links naar rechts bewegen zodat de kleuren mooi in elkaar overvloeien. 
Werk nat in nat.

Laat alles goed drogen.

Plak de grote letters ART en het woordje BOOK op de voorkant van je planner
Ik heb ook nog een stukje kant geplakt aan de rand van de planner.

Als laatste aan de binnenkant, voor een mooie afwerking, nog craft papier geplakt, 
deze heb ik trouwens wel eerst met een distresser "oud" gemaakt. 

Uit de zwart cardstock een aantal zwarte bladzijden gestanst uit de Journalzz & Plannerzz pagina en uit wit watercolor papier een aantal witte bladzijdes.

En nu is mijn "Art book" klaar, de 1e pagina heb ik al klaar, 
maar die laat ik natuurlijk pas in mijn volgende blog zien :)

Creatieve groet,
Aletta


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...