vrijdag 27 november 2020

Crealies, Envelop album met pocket


Vandaag is Miranda onze guest designer.
Zij maakte deze mooie pocket voor bij het label.



Hallo allemaal, 

Hier ben ik met mijn 2e guest design post voor Crealies. Ditmaal heb ik me gewaagd aan een leuk 'envelop mapje' waarbij ik de inspiratie en handleiding heb gevolgd van Patty. Ik vind haar filmpjes top en aangezien ik niet veel van dit soort projecten maak was ik ook heel blij met haar filmpje wat je hier kunt vinden:

Het mapje past leuk bij de tag die jullie al eerder gezien hebben in een vorige post. Ook kun je zo'n envelop verwerken in een mini album zoals Patty laat zien. 

In plaats van design papier zoals Patty gebruikt heb ik grotendeels zelf het papier gemaakt met het mixed media papier, dit keer de zwaardere variant van 350 grs. en de leuke Crealies Pigment Colorzz. 
De basis is gemaakt met het mooie gladde zwarte papier van Crealies. 

Hieronder het mapje gesloten met een leuke sluiting en koord.....

Hieronder het mapje geopend.
Je kunt hier zien dat ik ook wat metallic dessin papier erbij heb gebruikt. 
In het midden een pocket waar 2 tags in zitten.
Natuurlijk kun je hier van alles in doen, bv. een cadeaubon of geld.

Ik heb bij dit mapje de mini album binding van 3 mm gebruikt, dat is de smalste maar achteraf gezien zou ik de volgende keer de maat van 5 mm gebruiken. Mijn papier was vrij dik en de pocket +tags nemen natuurlijk ook ruimte in.
Bij de basis heb ik gebruik gemaakt van de Crea-Nest-Lies XXL nr. 87, dat zijn de gladde rechthoeken (in halve cm) hierop passen als layer dus alle Crea-Nest-Lies XXL rechthoeken in hele centimeters.

Eerst heb ik de gestanste cirkels op mijn ondergrond gelegd en vervolgens licht vochtig gesprayd. Hierna de diverse kleuren pigment poeders erop gestrooid en nog wat natter gesprayd. 

Hierna drogen met heattool en met het planner stencil
de cirkels geaccentueerd met een fineliner.


Bij de ondergrond hieronder heb ik op de nog natte achtergrond met de Pigment Colorzz huishoudfolie gebruikt. Dit wat 'kreuken' en zo een half uurtje laten liggen. Wanneer je dit eraf haalt heb je het leuke motief van de folie erin.

Hier de twee tags, die ook gestanst zijn uit een stuk papier dat eerst bewerkt werd met de Pigment Colorzz. Op een van de tags een kleine pocket gemaakt met behulp van de pocket stans small en een On the Edge stans.
Op de andere tag de gestanste mandala vorm in 2-en gesneden. 

De gestanste ringetjes van Partzz 24 werken het gaatje van de tag mooi af.

Hieronder de materiaallijst voor dit uitgebreide project!
Op het Crealies YouTube kanaal kun je nog meer  inspirerende filmpjes vinden. 

Bedankt voor je bezoekje en tot een volgende keer,

Miranda

Crealies Pigment Colorzz:
Pigment Colorzz, Geel no. 01
Pigment Colorzz, Oranje no. 03
Pigment Colorzz, Rood no. 05
Pigment Colorzz, Lichtbruin no. 26
Pigment Colorzz, Donkerbruin no. 28

Crealies Stansen/Dies:
Mini Albums Bindsysteem B (rug 3 mm) met stippenlijn
Crea-Nest-Lies XXL no. 87
Crea-Nest-Lies XXL no. 69
Crea-Nest-Lies XXL no. 36
Crea-Nest-Lies XXL no. 7
On the Edge no. 48
On the Edge no. 51
On the Edge no. 36
Big Labelzz & Tagzz no. 13
Crea-Nest-Lies Small no. 19
Tekststans no. 20
Partzz no. 24
X-tra no. 117

Stansen/dies For Journalzz & Plannerzz:
Pocket Medium (10,4 cm) + extra laag
Pocket Small (5,0 cm) + extra laag

Crealies Stencils:
Stencilzz no. 201
For Journalzz & Plannerzz, Stencil: Decoratie Cirkels


Crealies Stempels/Stamps:
Text & Co, Word strips no. EN02
Text & Co, Word strips no. EN01
Tekst & Zo Duo Font, Jarig no. 1
Tekst & Zo, Jarig 20
Bits & Pieces no. 120
Bits & Pieces no. 123
Bits & Pieces no. 124
Bits & Pieces no. 168
Bits & Pieces no. 193

Divers:
Watercolor / Mixed Media papier, wit 350 grams (10x A4)
Zwart karton, 210 grams, voor o.a. mini albums (20x A4)


  
  
 
 


Miranda, bedankt voor deze mooie creatie.
Deze is binnenkort ook te zien op Miranda's blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...