vrijdag 24 juni 2022

Crealies : hibiscus stamping card


Goedemorgen,

Vandaag breng ik jullie in de tropische sferen met mijn hibiscus stempelkaart.

De mooie Bits& Pieces stempels van het botanische blad en de hibiscus zijn super leuk om kaarten mee te maken. Op de kaart van vandaag heb ik de bladeren herhaald gestempeld in een cirkel. Met behulp van een "mask" kan je stempels overlappen. Ik heb de grote bloem en een blad gestempeld op een post-it en daarna precies uitgeknipt met een schaar. Dan kan je de laagjes over elkaar heen stempelen.

De botanische bladeren heb ik met twee verschillende groene inkten gestempeld.
De hibiscusbloemen heb ik met zwarte Memento inkt gestempeld op Copic papier 
en daarna met mijn Copic markers gekleurd. 
Voordat ik de hibiscusbloemen heb gekleurd heb ik het potloodcirkeltje uitgegumd. 


In het midden heb ik met de Alfies stansjes het woord HI uitgestanst. 
Eerst de grote letters en daarna uit foam en met 'maak van je stansvorm een sticker' vel de kleinere binnenletters uitgestanst. Deze heb ik weer geplakt op de zwarte achtergrond, nog een laagje wit papier erop die ik heb ingekleurd met dezelfde Copic kleurtjes.
 
Maar natuurlijk waren de mooie randen van de vierkanten 
perfect om het gestempelde deel te omlijsten.

Uit zwart papier heb ik met de Crea-Nest-Lies XXL no. 93 twee vierkanten gestanst 
en het mooie is dat de allernieuwste Crea-Nest-Lies XXL no. 128 daar precies oppassen .
Als je de juiste kanten op elkaar legt is dit het resultaat.

Zo mooi, het contrast met zwart en wit ...
En ook nog het contrast van de ruwe randen van de buitenste vierkanten 
en de ruwe randen met het stiksteekje in de binnenste vierkanten.
 

Voor de achtergrond heb ik lekker gekliederd met water en
Pigment Colorzz op watercolor papier.

Met een penseel heb ik de Pigment Colorzz - gemengd met voldoende water - laten druppelen van een kant. Eerst met warm geel daarna warm geel met poppy rood en toen ook nog wat roze .
Toen de "strepen" gedroogd waren heb ik daarna nog met een
mengsel van alle kleuren met het penseel over het geheel aangebracht.

Crealies stansen / dies: 

Crealies stempels / stamps: 

Crealies Mixed Media:

Crealies Basics: 







Fijne dag nog !
Bedankt voor jullie bezoek en tot de volgende inspiratie post.

Groetjes Anna Blankina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...