zaterdag 26 oktober 2019

Crealies Blogestafette Dag 2 / Day 2


Hallo Allemaal
 Gisteren hebben jullie de creatie van Jolanda
kunnen bewonderen van deze blogestafette.
 Vandaag is het mijn beurt.
Ik heb hiervoor een babyromper-kaart gemaakt.

Ik heb van de Cardzz no. 19 een dubbele kaart gemaakt
en deze vervolgens over een cadeau blokzakje gehangen.
Hier kan je leuke kleine cadeautjes in stoppen.



Alle kanten heb ik bewerkt zowel de binnen- als buitenkanten.
Zie de onderstaande reeks met foto's.

Voorzijde buitenkant.

Achterzijde buitenkant.

Binnenkant voorzijde.
De open hartjes gestempeld met Distress Oxide kleur Spiced Marmalade.

Binnenkant achterzijde.
Hierop een rondje geplakt, gestanst uit de Crea-Nest-Lies XXL no. 33,
 zodat je een eigen tekst kan schrijven.
Bits & Pieces no. 197 (handjes en voetjes) gestempeld
met Distress Oxide kleur Cracked Pistachio.
Daar overheen Bits & Pieces no. 198 gestempeld met witte embossing poeder.

 


Ik heb een korte werkbeschrijving voor jullie:

 Als basis heb ik het 200 grams watercolor/mixed media paper genomen.
Deze op maat gesneden en dubbelgevouwen.
De stansrand van de schouders heb ik net boven de dubbelgevouwen rand gelegd,
zodat deze niet mee gestanst wordt.
Zo krijg je een dubbele kaart (zoals de laatste twee foto's hierboven).
Ik heb het watercolor paper op kleur gebracht met de Distress Oxide
kleur Broken China.
Op een craftsheet heb ik deze kleur gestempeld en nat gesprayd met water.
Daar vervolgens mijn blanco watercolor paper doorheen gehaald
net zolang totdat ik tevreden was.
Daarna met de heattool drogen.
Daarna heb ik dit nog een keertje herhaald zodat het iets donkerder werd.
Dit ook gedaan met de kleur Twisted Citron.
De spetters krijg je doordat je zo vaak over je craftsheet heen gaat
en al de inkt bijna opgenomen is door je papier.
Alleen kleine druppels houd je op je craftsheet over.
Dit is dan heel gaaf om je gekleurde watercolor erop te deppen
(zoals hieronder).
Bij de rompers heb ik de kleur Twisted Citron
op het blauwe gedept.



De randen heb ik bewerkt met Distress ink kleur Vintage Photo.
Ik hoop dat jullie wat aan mijn uitleg hebben.

  Morgen laat Wilma jullie zien wat zij heeft gemaakt 
met de nieuwe producten van de maand november.

Groetjes Anita van Merode


Crealies Stansen/Dies:
X-tra no. 43 Nieuw!
Cardzz no. 19 Nieuw!
Partz no. 39 Nieuw!

Crealies Stempels/Stamps:

Crealies Papier/Paper:
Crealies Divers:




X-tra stansen no. 43, Trein + wagon (klein)      Romper (kaartformaat) 
Partz stansen no. 39, 6x Knoopjes   X-tra stansen no. 37, Strips & inkortstrips set A 
Crea-Nest-Lies XXL stansen no. 33, Cirkels met dubbele stiksteeklijn   Bits & Pieces stempel no. 194, 2x 4 Knoopjes 
Bits & Pieces stempel no. 197, Baby handjes + voetjes (dicht)   Bits & Pieces stempel no. 198, Baby handjes + voetjes (omlijning) 
Bits & Pieces stempel no. 199, Wolkjes (dicht en omlijning)   Bits & Pieces stempel no. 200, Sterretjes (dicht en omlijning) 
Bits & Pieces stempel no. 201, Hartjes (dicht en omlijning)     Tekst & Zo stempels, Woordstrips no. NL03: Baby 
Tekst & Zo stempels, Jarig 20  Watercolor / Mixed Media papier, wit 200 grams (15x A4) 
Maak van je stansvorm een sticker (10x A5 vel)  Stamp easy tool 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...