zaterdag 24 november 2018

Decembergroetjes


Vandaag is Erica onze Guest Designer.
Zij maakte twee werkstukken met haar Crealies producten. Dit is de eerste.

Wat zijn er weer leuke mallen uitgekomen bij Crealies!
De nieuwe Crea-Nest-Lies XXL stansen met de gaatjes zijn echt een favoriet bij mij.
Ik heb het idee aangebracht bij Annelies van Crealies
 en ze vond het zo leuk dat ze ze ging maken.
Uiteraard mocht ik er mee aan de slag gaan.


Dit model heb ik zelf verzonnen. Ik de grootste mal genomen van de
Crea-Nest-Lies XXL rechthoek met gaatjes erin. Die heb ik opgemeten en heb
een stuk basis papier erachter gemaakt. Hierop de gaatjes mal geplakt.
Hierop nog een keer met een design papiertje. Vervolgens heb ik die laatste maat
nog een keer uitgestanst. Nu heb ik deze aan twee kanten dubbel gevouwen
zodat je een soort venstertje hebt dat je open kunt klappen.


Eerst heb ik er een lint achter geplakt, en vervolgens opgeplakt.
Nu is hij leuk dicht te strikken. Aan de flappen die dicht gaan heb ik
aan de buitenkant ook nog twee strookjes design papier gedaan.
Je kunt ook dubbelzijdig geprint papier gebruiken hiervoor.



Binnen in de flapjes heb ik een plaatje geplakt. Deze heb ik zelf op maat gemaakt
met de gaatjes mal. Eerst het plaatje uitstansen, vervolgens verschuif je de mal iets
en stans je hem weer uit. De gaatjes vallen mooi over elkaar, dus op deze manier kun je
ieder plaatje passend maken. Anders zou de mal iets te lang geweest zijn voor het plaatje.


Aan de binnenkant zie je de leuke stansjes van de kaarsen, dit geeft wel wat warmte
op een koud winterkaartje. De kaars en de vlam heb ik met distress inkt bewerkt.
De uitgesneden stansjes heb ik in de mal laten zitten en het open gedeelte beïnkt.
De stansjes aan de voorkant, de sneeuwvlokken en de ijsbloemen heb ik
met glitter foam uitgestanst, voor het leuke effect.


Gebruikte Crealies artikelen:

Crealies stansen / dies:


Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 83, Rechthoeken met kleine gaatjes/Rectangles with small circles Duo dies no. 52, Bloemen 23 / Flowers 23 Partz stansen/dies no. 29, 5x sneeuwvlokken / 5x Snowflakes Partz stansen/dies no. 33, 3 Kaarsen / 3 Candles Silhouetzz stansen/dies no. 4, 2 Hertjes / 2 Rendeer 


Wat vinden jullie van dit kaartje ?
Decembergroetjes van:
Erica Heidebloempjuh

Erica, bedankt voor je leuke creatie.
Deze is binnenkort ook te zien op Erica's blog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...