maandag 7 november 2022

Crealies : special autumn card with a horse

 

Goedemorgen,

Voor lieve vrienden maak ik wel eens speciale kaarten. 
Vandaag laat ik zien wat ik heb gemaakt voor een dame die 50 wordt, 
de jarige houdt van paarden en herfstkleuren . 

Een grotere kaart met pop up gedeelte en een pocket.
Ik ben begonnen met twee maal de basis Cardzz no. 561 te stansen.
Aan de voorkant en achterkant heb een stuk design papier geplakt (14 cm x 20,5 cm) 
om de twee kaarten samen te voegen als "gatefold" kaart.

Verder heb ik bijbehorende laagjes met stiksteekjes gestanst om de "flappen"te bekleden.
Aan de linker voorkant heb ik toen een gedeelte uit het foil design papier  gestanst met de nieuwe Crea-Nest-Lies XXL boogstansen alvorens deze laag op de kaart te plakken . 

Uit stevig karton en papier heb ik toen drie bogen gestanst.
Uit de bovenste boog heb ik een paard gestanst en er een stukje bruin papier onder geplakt. 

Aan de binnenkant van de boog een stukje design papier. En ik heb ook een pocket gemaakt voor een tag waar de persoonlijke tekst op geschreven kan 
en eventueel de giftcard / het geld aan vast kan. 
Hier heb ik het veulentje uit een laagje van de pocket gestanst.

Met de building block stans heb ik aan de rechter binnenkant
 een pop up gedeelte gemaakt met de leeftijd. 
In het grote deel aan de binnenkant is ruimte voor een fotoherinnering van de verjaardag. 

Hier een close up van de bloem, ik heb een normaal kopieerpapiertje vier maal dubbel gevouwen en er de drie maten bloemetjes uitgestanst. Daarna stuk voor stuk voorzien van wat inkt. Op elkaar vastgeplakt en iets gevouwen met mijn vingers. 
Ook nog wat glitter en een parel in het hartje bevestigd. 

Onder de bloem wat blaadjes, op het open blaadje heb ik wat gilding wax  gesmeerd 
en de andere blaadjes zijn met wat inkt  donkerder gemaakt.

De foam die ik heb gebruikt voor de naam en het getal 50 
heb ik op een maak van je stansvorm een sticker vel geplakt en daarna gestanst. 
Dan plakken ze meteen mooi zonder gerommel met de lijm.

Crealies stansen / dies:

Crealies basis:








Bedankt voor het bezoek en tot de volgende inspiratie post,
groetjes Anna Blankina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...