dinsdag 10 augustus 2021

Crealies - Square Happy Birthday Card

 

Hallo Allemaal,

Voor alle jarigen vandaag heb ik deze leuk Happy Birthday Card gemaakt. Hieronder een korte uitleg hoe je heel gemakkelijk deze leuke kaart kan maken. Ik was een tijd mijn inspiratie kwijt, maar dit keer is het me weer gelukt een echte "Carla"kaart te maken. Ik hou er van om volle kaarten te maken met diepte er in.

 
Als basis heb ik de Crea-Nest-Lies XXL no. 120 gebruikt, hiervan heb ik de op een na grootste en het grootste vierkant gebruikt. Zie je ook die leuke stippeltjes rand? Deze stans je met de stans er uit, zo leuk! Wanneer sommige puntjes er niet uit zijn, druk je ze met een naaldje er heel gemakkelijk uit.

De grootste afmeting heb ik gestanst uit kraft cardstock en de op een na grootste uit Crealies wit watercolor papier.

Het witte vierkant heb ik gestempeld met For Journalzz & Plannerzz stempel CLJP109. Daarna heb ik een stuk ribbelkarton geschuurd en op maat geknipt ter grote van het witte vierkant . Daarna heb ik deze voorzien van wat zwart wit touw.

Zo is de basis klaar en kan de opbouw beginnen.
Voor de opbouw van het 3d gedeelte ben ik begonnen met het stansen van de sterren. Ik heb er 3 gestanst, 2 kraft en 1 zwarte ster. Deze heb ik bovenop het ribbelkarton gelijmd, 2 boven en 1 onder. De sterrenstans is afkomstig uit de set Cardzz Elements no. 286, sterren.

Omdat ik erg hou van zwart/wit en kraft kaarten heb ik deze kleuren dit keer ook aangehouden voor het maken van de bloemen. De bloem heb ik gestanst uit zwart en wit cardstock, dit keer heb ik de bloem van Set of 3 no. 55 gebruikt. Door ze in je handpalm een beetje op te bollen met een bolpen krijg je een wat openstaande 3d bloem. In het midden heb ik een strass steentje geplakt.

En het is pas echt een happy birthday card met de bijpassende tekst.
Deze heb ik gestanst met de stans Text Die no. 107 Happy Anniversary.

Ik vond de kaart echter nog wat kaal, ik hield een grote witte ruimte over boven de cijfers, deze heb ik nog opgeleukt met de sterretjes die in  Crealies Wordzz stempel  no. 01 zitten.
Hier tussenin heb ik nog wat strass steentjes gelijmd en toen was de kaart naar mijn idee helemaal klaar en een geheel.

Ik hoop jullie weer leuke inspiratie te hebben kunnen geven voor het maken van een leuke verjaardagskaart.

Creatieve Groet,
Carla van Dam  - Frissen

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Stansen / Dies:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...