zaterdag 7 augustus 2021

Crealies, Groen met Turquoise Kerstkaarten

  

Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte 2 prachtige kerstkaarten.



Hoi allemaal, mijn naam is Heidi en vandaag mag ik weer een guest design opdracht voor Crealies verzorgen. Dit is mijn eerste set met kaarten, in de komende tijd zullen jullie meer projecten van mij te zien krijgen.
Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze kerstkaarten heb gemaakt.

Kaart 1:

Stap 1:

Om met mijn eerste kaart te beginnen snij ik een vierkant paneel twee maten kleiner dan mijn basis kaart met behulp van de Crea-Nest-Lies stansset no. 22. 
Vervolgens heb ik met Distress inkt in de kleur “Mowed Lawn” en een stencil brush deze inkt over het paneel aangebracht, waarbij ik mij geconcentreerd heb op de onderzijde van het paneel. Met zo’n brush kun je een geleidelijke overgang creeëren op je achtergrond zonder harde lijnen. Op dit paneel heb ik ook gestempeld, met dezelfde groene inkt, met behulp van de Bits & Pieces “Old Handwriting 3 lines” stempel. Voor de lichtere gestempelde delen heb ik eerst op een afvalpapiertje en beetje afgestempeld voordat ik op mijn paneel heb gestempeld. Daarna heb ik het paneel goed gedroogd met mijn heat tool omdat anders het embossingpoeder dat ik straks ga gebruiken vast blijft plakken aan het vochtige papier. 

Stap 2:
Omdat ik nu weet hoe groot het paneel is dat ik zojuist heb gemaakt kan ik nu het patroon gaan creëren voor de achtergrond en dit patroon ga ik aanbrengen over de groene achtergrond van Stap 1. 

Om aan mijn achtergrond te kunnen werken neem ik een stuk ruitjespapier (met ruitjes 5x5 mm) en dit papier heb ik op maat gemaakt voor mijn MISTI stamping tool (je kunt elke stamping tool gebruiken die je hebt). 
Vervolgens trek ik een lijn rondom de stans die ik zojuist gebruikt heb om het achtergrondpaneel te snijden. Nu kan ik met drie stempelsets uit de Bits & Pieces XL lijn een verdeling maken hoe ik het graag wil hebben (ik heb van de Bits & Pieces XL lijn de “Trees”, “Stars” en “Baubles” gebruikt). Hierbij heb ik er rekening mee gehouden dat niet twee dezelfde symbolen naast elkaar zitten en dat elk buitenste symbool zo dicht mogelijk bij de rand van mijn paneel zit. En de stempels plaats ik natuurlijk met “goede” kant naar beneden!

Nadat ik alle symbolen zo heb geplaatst zoals ik ze graag wil hebben sluit ik de deur van mijn MISTI stamping tool, open hem weer, en daarmee heb ik dan de stempels opgepakt zodat ik ze kan stempelen. Nu plaats ik het achtergrondpaneel dat ik in Stap 1 heb gemaakt in de stamping tool. Ik kan maar 1x stempelen omdat ik weinig ruimte over heb voor de magneetjes. Ik breng wat anti statisch poeder aan over het gehele paneel en daarna stempel ik alle symbolen in 1 keer met VersaMark inkt (dit is een plakkerige inkt). 
Vervolgens breng ik wat goudkleurig embossingpoeder aan op het gestempelde patroon en smelt het poeder met mijn heat tool.   

Stap 3: 
Nu de achtergrond klaar is kan ik dit vierkante paneel met vloeibare lijm op een iets groter vierkant paneel bevestigen, welk paneel ik heb gemaakt van donker groen/turquoise papier (gebruik wat je hebt in jouw voorraad en welke kleur past bij het turquoise vellum) met behulp van de Crea-Nest-Lies XXL no. 8 stansset. 
Nu is het tijd om mij te concentreren op de rest van de kaart: ik heb besloten om met de Alfies “Alfabet Capitals and shadows” stansset mijn tekst te maken. Ik snij de letters van goudkleurig glitter papier en de schaduwen van turquoise vellum (je kunt ook bijpassend turquoise papier gebruiken of het standaard vellum kleuren met alcohol markers (op de achterkant)). Vervolgens gebruik ik een klein beetje vloeibare lijm om de letters en de schaduw aan elkaar te bevestigen. 
 
Alle letters tezamen bevestig ik dan op de gecombineerde vierkante panelen, ook met behulp van een beetje vloeibare lijm. Je kunt er voor zorgen dat je tekst recht loopt door een T-liniaal te gebruiken. Deze combinatie bevestig ik dan vervolgens op een cremekleurige linnen basis kaart met 1 millimeter dik foam tape en ik maak de kaart helemaal af met een paar pailletjes in verschillende kleuren (goud en bruin) en verschillende maten. 

Detail foto:

***********************************************************

Kaart 2:

Stap 1:
Ik ben deze kaart begonnen met het stansen van drie verschillende kerstballen uit goud glitterpapier met behulp van de Cardzz “Elements Baubles” stansset. Daarnaast heb ik 1 van de andere stansmallen uit deze set gebruikt om van het turquoise vellum dat ik bij de andere kaart heb gebruikt de achtergrondjes te stansen. Ik heb daarna de elementen aan elkaar bevestigd met een heel klein beetje vloeibare lijm. 

 
Vervolgens heb ik de kerstballen nog een keer gestanst, deze keer echter van bruin glitter papier (gebruik wat je hebt), maar deze keer heb ik de binnenste delen van de kerstballen gebruikt en ook de piepkleine rondjes die uit het hanggedeelte gestanst worden (en die heb ik ook weer op de goud/turquoise kerstballen geplakt met een heel klein beetje lijm).  
Stap 2:
Nu kan ik verder werken aan mijn achtergrond: hiervoor stans ik een rechthoekig paneel twee maten kleiner dan mijn basis kaart met behulp van de Crea-Nest-Lies XXL no 24 stans set. Op dit paneel stempel ik mijn tekst, welke afkomstig is van de Tekst & Zo stempel set “Warm Drinks B” met behulp van zwarte inkt. Vervolgens breng ik wederom de groene inkt aan op de manier zoals bij mijn eerste kaart omschreven en ik stempel ook weer de achtergrond tekst (met de stempel “old handwriting”) zoals bij die kaart omschreven. 
Om wat extra’s te geven aan deze achtergrond heb ik spetters gemaakt in de kleur “Bronze” met behulp van een kwast en dit heb ik laten drogen. 

Stap 3:
Daarna heb ik een iets groter rechthoekig paneel gestanst van hetzelfde donker groene/turquoise papier zoals vermeldt bij mijn eerste kaart, met behulp van de  Crea-Nest-Lies XXL no. 10 stansset. Deze panelen heb ik aan elkaar bevestigd met vloeibare lijm.

Vervolgens heb ik wat bijpassend groen twine bevestigd aan de kerstballen (die ik eerder heb gemaakt). Ik heb de kerstballen op de gecombineerde achtergrond bevestigd met 1 millimeter dik foam tape (achter het bruine deel van de kerstballen) en daarna heb ik het twine over de bovenkant heen aan de achterkant bevestigd met normaal plakband. 

Om deze kaart af te maken hoef ik nu alleen nog deze combinatie op een cremekleurige linnen basiskaart te bevestigen met 1 millimeter dik foam tape. 

Detail foto:

En dat was het voor vandaag! Tot de volgende keer!

Groetjes 
Heidi Jakobs

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Stansen/Dies: 
 
Crealies Stempels/Stamps: 

          

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaarten.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...