zondag 25 april 2021

Crealies MDF Mixed Media Tag

 


Hoi, 

Vandaag een Mixed Media creatie op de grote MDF tag van Crealies.

Heerlijk om creatief bezig te zijn en dan na vele stappen dit als eindresultaat te krijgen, daar word je toch gewoonweg blij van (tenminste ik wel:).

Werkwijze:

Bewerk de tag met Crealies witte gesso.
Stans alle letters uit de Alfies set no. 3 twee keer uit wit Crealies watercolor papier 350 grams welke ik eerst heb voorzien van een stickerlaag op de achterkant.
Plak de letters op elkaar en dan op de tag.

Smeer nu lekker royaal (en niet zo netjes) de tag vol met een Cracklepasta.
Ik heb voor deze tag de Tim Holtz Texture Paste Crackle gebruikt.
Laat deze eerst even aan de lucht drogen en als de eerste crackles zich laten zien dan kan je deze eventueel verder drogen met een heattool. Ik heb dat niet gedaan, ik heb de crackles aan de lucht laten drogen omdat het toch al avond was en de crackles in de nacht mooi goed konden drogen. 


Als de crackle pasta goed droog breng je kleur aan met groene en gele oxide spray.

Als de oxide nog nat is strooi je er Crealies Pigment Colorzz op en spray deze nog lichtjes nat. 

Als alles droog is, bewerk je de randen met een embossinglijm en strooi je er embossingpoeder over en laat deze smelten met je heattool. 

Het hart, vogels en bladeren zijn ook allemaal stansen van Crealies en deze heb ik bewerkt met Oxide spray en diverse kleurtjes Crealies Pigment Colorzz, groen, bruin en geel. 
Het middelste hart heb ik gestanst uit vellum en de randjes wat omgekruld. 

Tip, als je op de foto klikt, dan vergroot deze op je scherm 
en zie je hoe gaaf de pigmenten van de Pigment Colorzz zijn.

Creatieve groet,
Aletta


Gebruikte materialen :

Crealies Stansen/Dies:

Crealies Mixed Media:

Crealies Basics:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...