vrijdag 5 maart 2021

Crealies, Een fleurige bloemen slimline kaart


Vandaag is Anna onze guest designer.
Zij maakte deze vrolijke fleurige bloemenkaart.



Vandaag mag ik jullie weer een project laten zien als gast designer bij Crealies. 
Ik heb een slimline kaart gemaakt met verschillende mooie stansen 
en ook weer gespeeld met de Pigment Colorzz op waterkleur papier . 

Zalig een beetje kleur en fleur, 
ik denk dat iedereen graag zo’n kaartje zou willen ontvangen. 

Deze keer heb ik de bloemen uit waterkleur papier gestanst. 
Om ze een beetje vorm te geven 
heb ik ze bewerkt met een embossingtool en een pincet. 
Voor de grotere bloemen op de kaart heb ik twee laagjes gemaakt 
en met het gele Pigment Colorzz heb ik ze gekleurd . 
Wat meeldraden en een klein bloemenhartje in het midden van de bloemen 
om ze nog echter te laten lijken. 

De kleinere bloemen heb ik met roze de pigment colorzz gekleurd 
en ook deze heb ik  bewerkt met een embossingtool en een pincet. 
De roze bloemen hebben roze meeldraden gekregen. 


Later heb ik nog een mix van wat roze en geel Pigment Colorzz gemengd 
met een beetje water en met een penseel op de gele bloemen aan gebracht 
omdat ik het geel iets te fel van kleur vond. 

Als achtergrond heb ik 5 rechthoekjes gestanst van waterkleur papier met de
Crea-Nest-Lies XXL stansset en met verschillende Pigment Colorzz een kleur aangebracht.
Ze passen precies op de kleine laag van de slimline! 

Het effect vind ik zo leuk met deze poeders,
je weet nooit wat er precies tevoorschijn zal komen. 
De kleuren mengen zich vanzelf 
en naar metg hoeveel water je gebruikt veranderd het effect. 
Ik heb het water steeds op de poeders gesprayd.  

Ik heb deze rechthoekjes gewoon laten opdrogen. 
Nadat ze goed droog waren heb ik ook wat details met Bits & Pieces stempels gestempeld. 

En met het mooie gouden parelmoer Pigment Colorzz, gemengd met water, 
heb ik spatten aangebracht. 

Heel simpel eigenlijk je tikt met de vinger op de natte penseel die je goed in de gouden mix hebt gedoopt. Zolang de spetters nog nat zijn zie je nog niet zo goed het effect, maar kijk eens hoe mooi het is zodra het droog is. 

Het leuke van de slimline stanssets is dat je ze samen kunt gebruiken. 
Ik heb twee laagjes van de Slimline set A gebruikt (van geel papier) 
en een ander laagje van de Slimline set B gebruikt (van blauw papier) 
dan komt er net nog een klein laagje onderuit. 
Dat geeft net een beetje contrast. 
Het zijn vaak kleine details die een kaart zoveel leuker kunnen maken. 

Nog een lintje onder de bloemen en daarna 
heb ik alle laagjes op elkaar geplakt met lijm.
En uiteraard wat blaadjes bij de bloemen.
Wisten jullie dat de Duo Dies blaadjes twee kanten hebben? 
De ene set kijkt naar “rechts” en de andere naar “links” zeg maar, spiegelbeeld blaadjes dus. 

De blaadjes uit waterkleur papier zijn gekleurd met een mix van water met geel en turquoise Pigment Colorzz . Uiteraard word geel met turquoise groen. 

Ik heb weer een video tutorial gemaakt waar ik stap voor stap
het maken van deze kaart uitleg. 


Fijn dat ik jullie weer een beetje inspiratie heb mogen geven! 
Tot volgende maand! 



         

Anna, bedankt voor je mooie creatie.
Deze is binnenkort ook te zien op Anna's blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...