woensdag 1 december 2021

Inspiratie estafette nieuwe Crealies producten dag 6 -day 6



Vandaag is het dag 6  van de inspiratie estafette,
en wat is leuker dan aftellen naar de kerst met een advents kalender?

Ik had al eerder een gekleurde adventskalender gemaakt in een vorm van een kerstboom
maar nu heb ik een hangende versie in rood wit voor jullie. Vol met cadeaudoosjes gevuld met kleine verrassingen. Lekker zoeken naar het nummer van de dag en je laten verrassen.

Er zijn nu twee maten adventsdoosjes, 
links de nieuwe grotere versie (6 x 6 x 1,5 cm) en rechts de mini versie (4 x 4 x 1 cm).
Deze doosjes zijn makkelijk te vouwen en er is geen lijm nodig, zie mijn video .
Ik heb de doosjes gestanst uit stevig rood karton ( Murillo van Fabriano ).

Er zijn ook nieuwe labels uitgekomen en voor elk klein doosje stans ik een label,
later lijm ik die aan de achterkant van de doosjes vast met een hot glue pistool. 
Op deze manier zijn ze mooi op te hangen.


Op de meeste grote doosjes heb ik ook een label geplakt 
maar op sommige heb ik een parel ketting vast gelijmd, zo lijkt het net een tasje.

Ik heb een oude houten kledinghanger gepimpt met wat sneeuwpasta.
Hieraan bevestig wat stroken van een wit gaas lint waarin metalen draadjes zitten,
zodat het lint stevig genoeg is.

Voor het versieren van de doosjes heb ik verschillende stencils gebruikt.
Op watercolor/mixed media papier 
heb ik met een blending tool en inkt de motieven aangebracht. 




Op een aantal doosjes heb ik zowel Pigment Colorzz als een stencil gebruikt.
En nu is het tijd om de nummers te stansen , ik gebruik hiervoor wit foam.
De grote nummers heb ik een rood inkt randje gegeven.

Een tip : vorm alle nummers van 1 tot en met 24 met de verschillende fonts.
Dan kan je later zien welke nummers mooi op welke doosjes passen.
Op deze manier vergeet je er ook geen. Deze nummers horen bij de doosjes stans sets.
Zo leuk dat ze verschillende speelse fonts hebben.

Nu nog wat gestanste deeltjes uit glitterfoam, 
ik kon het niet laten een beetje bling toe te voegen.
Kaarsjes, sterren, hulstblaadjes en de prachtige nieuwe rozetten.

Lintjes mogen ook niet ontbreken. Ik heb verschillende uitgezocht in rood en rood/wit.
Het is leuk te spelen met de mogelijkheden , deze adventskalender heeft maar twee kleuren maar is toch heel afwisselend.

Met haakjes om de kerstballen mee op te hangen bevestig ik de doosjes aan het gaaslint.
Nu is het makkelijk de doosjes van het lint af te halen om ze open te maken.
En eventueel weer terug te hangen of misschien wel in de kerstboom te hangen..



Gewoon de doosjes lekker door elkaar hangen, klein en groot en nummers niet op volgorde, 
wel de middelste rij het langste maken zodat het gewicht in het midden zit.

Op de hanger heb ik ook nog wat kleine led lampjes gedaan
 voor een extra feestelijke uitstraling. Laat de countdown naar kerst maar beginnen!

In mijn video laat ik alles wat beter zien, met uitleg in het Nederlands en Engels .



Hier kan je de complete adventskalender zien,
welk doosjes vinden jullie het mooiste ?
In mijn video laat ik ze één voor één zien.

Crealies stansen / dies : 

Crealies stempels / stamps:

Crealies Stencilzz & Maskzz :

Crealies mixed media :







Bedankt voor jullie bezoek tot de volgende keer,

Anna Blankina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...