dinsdag 21 september 2021

Crealies, Happy Flowers verjaardagskaart

 
Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte deze mooie bloemenkaart.


Hoi allemaal, mijn naam is Heidi en vandaag mag ik weer een guest design opdracht voor Crealies verzorgen. Vandaag laat ik jullie zien hoe je met de nieuwste superleuke bloemenstempels van Crealies deze verjaardagskaart kunt maken .

Stap 1:
Ik ben dit project begonnen door de buitenste stans en de kleinste stansen in de Cardzz Happy (kaartformaat) stansenset op Canson 1557 papier over te trekken met een grafiet potlood. Met de middelste set stansen doe ik op dit moment niets! 


Hierna plaats ik mijn papier in mijn MISTI stamping tool (je kunt elke stempel hulp gebruiken die je hebt) en nu bepaal ik waar ik mijn bloemen gestempeld wil hebben. Natuurlijk gebruik ik de superleuke nieuwe Crealies bloemenstempels hiervoor en ik stempel met zwarte inkt. Ik blijf losse bloemen en blaadjes toevoegen waar ik ze nodig vind.


 Als je niet over je reeds gestempelde afdruk heen wilt stempelen dan dek je die af met een post it papiertje of een ander stukje afval papier (je kunt ook de bloemen/blaadjes allemaal apart stempelen op een soort tijdelijk stickervel en dat gebruiken). Als je per ongeluk te veel hebt afgedekt dan kun je met een Copic Liner pen de lijntjes intekenen die je nog mist, helemaal geen probleem! Ik heb aan mijn ontwerp gewerkt totdat ik er blij mee was!

Stap 2:
Nu kan ik beginnen met het leukste deel van deze kaart en dat is het inkleuren van de bloemen/blaadjes: vandaag gebruik hiervoor mijn Spectrum Noir ColourBlend kleurpotloden (jij kunt de potloden gebruiken die jij fijn vindt). 

 

Nadat ik klaar ben met kleuren heb ik wat highlights aangebracht met een witte gel pen (dit is een beetje lastig omdat de potloden op wax basis zijn en de gel pen hier niet makkelijk op hecht, maar ik vind het resultaat erg leuk).

Stap 3:
Nu het kleuren klaar is kan ik aan de rest van mijn kaart gaan werken: ik herplaats de grootste stans van de Happy Cardzz stansset en ik plaats deze stans binnen de lijnen die ik voorheen heb getrokken. Vervolgens stans ik deze vorm uit mijn papier. 
 

 

Vervolgens tape ik de kleinste stansen elk afzonderlijk op hun plek en stans de letters na elkaar uit. De potloodlijnen die je nu nog ziet zijn geen probleem die verdwijnen straks vanzelf.

Stap 4:
Van lichtgeel papier stans ik de grootste vorm van de Happy stans nog een keer (dit maakt het aan elkaar bevestigen van alle elementen een stuk gemakkelijker). En daarnaast stans ik de middelste maat stansen nu voor het eerst van ditzelfde lichtgele papier. 

Stap 5:
Nu ben ik zover dat ik alle eerder gestanste elementen aan elkaar kan bevestigen: hiervoor gebruik ik vloeibare lijm en 1 millimeter dik foam tape. Deze gecombineerde set van verschillende laagjes bevestig ik vervolgens op een donkerbruine basiskaart, ook met vloeibare lijm. 


Voor de Birthday tekst gebruik ik de Text Dies no. 104 stansset Happy Birthday
en hiervan gebruik ik alleen het Birthday gedeelte. 

Stap 6:
Ik stans de Birthday tekst 3 keer uit, bevestig de verschillende laagjes op elkaar met vloeibare lijm en dan kan ik mijn kaart afronden door deze dikkere tekst op de kaart te bevestigen met vloeibare lijm. 


Detail foto:

En dat was het voor vandaag! Tot de volgende keer!

Groetjes 
Heidi Jakobs

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Stansen / Dies: 

Crealies Stempels / Stamps: 

  
  

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...