donderdag 30 september 2021

Crealies floral mini album, by Anna

 


Er is weer een prachtige On the MOVE stans aan de collectie toegevoegd.
Vandaag ter inspiratie laat ik een mini album zien die is gemaakt met de nieuwe On the MOVE no.7.

Ik stans de basis drie keer uit wit karton en de kleinere deeltjes uit zwart karton.
Het makkelijke van deze stansen is dat alle deeltjes mooi op elkaar passen.
Nu plak ik de zwarte deeltjes op de witte ondergrond.

Ik kies design papier uit wat leuk bij elkaar past.
Ik maak twee pagina's hetzelfde.

Zo mooi om te zien al die perfecte laagjes.

De middelste pagina bekleed ik met wat ander design papier om het wat af te wisselen.

Nu hebben we ook een kaft nodig voor de pagina's.
Ik gebruik een stukje hard karton, 
(een achterkant van een papier blok)
in de maat 14 x 11 cm.

Uit zwart karton knip ik een groter stuk uit,
in de maat 16 x 13 cm. 

Nu knip ik de hoekjes af en vouw het zwarte karton om de witte ondergrond.
Later lijm ik het vast en gebruik paperclips om alles goed op zijn plaats te laten drogen.

Met het Binding System A maken we de rug van het mini album.
Ik stans deze twee maal. Deze plak ik aan elkaar vast.

Daarna knip ik het af op de juiste maat van de hoogte van het kaft.
Het stukje wat overblijft gebruik ik voor het sluitingsgedeelte.
In de video kan je mooi alle passages zien.

De pagina's lijm ik aan elkaar.

De voorkant decoreer ik o.a. met de nieuwe A Perfect Match stempels en bijpassende stansen.
Ik heb de techniek "paperpiercing" gebruikt 
dat wil zeggen dat je op design papier stempelt en die stanst. 
Even wat anders en heel makkelijk.

Eerst stempel ik wat bloemen en later leg ik de passende stansjes bovenop de gestempelde bloemen.
Voordat ik het door de stansmachine haal gebruik ik wat washi (tijdelijk) tape 
om alles mooi op zijn plaatst te houden.

De grote bloem wil ik een 3D effect geven. 
Eerst lijm ik een grote bloem op het design papier 
en daarna plaats ik de grootste bloem nogmaals met een foampad op de gelijmde bloem.
In de bloemenhartjes doe ik wat pareltjes.

In de video leg ik staps gewijs uit hoe dit album is gemaakt.



Crealies Stansen/Dies :

Crealies Stempels/Stamps :

  


Bedankt voor je bezoekje tot de volgende keer,
Anna Blankina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...