maandag 5 april 2021

Crealies, Live laugh love home deco

 

Vandaag is Anna onze guest designer.
Zij maakte deze prachtige home deco:


Hallo allemaal, vandaag is het mijn beurt om een creatie te tonen. 
Ik ben aan de slag gegaan met de allernieuwste Crealies collectie slimline stansen en stencils. Geen kaart maar een home deco als ze dat tegenwoordig noemen, 
een creatie om je huis te versieren. 
Leuk als decoratie aan de muur en je kunt er kaarten en/of foto’s aan bevestigen. 

Ik ben begonnen met de super leuke nieuwe kruissteekjes slimline stans, 
de twee grootste maten heb ik 3 x van cardstock gestanst (donker en lichter bruin). 
De kleinste maat heb ik 3 x uit Crealies watercolor papier (200 gr) gestanst. 
Met een spatel heb ik wat stencil paste aangebracht op een gedeelte van het watercolor papier. Hiervoor heb ik Stencilzz & Maskzz no. 304 gebruikt, de vierkantjes met ruwe hoeken. 

Na het opdrogen, heb ik wat Pigment Colorzz (kleur middenbruin no. 27 ) op mijn craftsheet gedaan en met wat water gemengd. Van het craftsheet met een penseel op twee van de gestencilde slimlines aangebracht. 

Wanneer je het Pigment Colorzz poeder op deze manier gebruikt word het een mooie “egale” lichte bruine kleur. Maar op de derde gestencilde slimline heb ik het Pigment Colorzz poeder op een andere manier gebruikt. Op deze manier kan ik de kleurtjes van de drie slimlines afwisselen, egaal licht bruin, gemengd bruin en als laatste weer egaal licht bruin. 
Nu gebruik ik het midden bruine Pigment Colorzz poeder direct vanuit het flesje. Simpel wat poeder op het gestencilde watercolor papier laten vallen en daarna een aantal sprays met water erop. Zo gaaf, het effect is totaal anders, nu zie je allerlei kleurtjes. 

Omdat de mix erg nat was geworden dep ik het met een stukje keukenpapier. 
Toen het goed droog was heb ik nog wat druppeltjes met Pigment Colorzz van mijn craftsheet op het watercolor papier gedrukt. 
Hoe meer laagjes hoe meer effect. 
Belangrijk is dat de nieuwe laagjes op droog papier worden aangebracht. 

Nu dit zo kleurrijk is geworden heb ik besloten de twee “egaal” bruine gestencilde slimline achtergronden ook nog wat extra kleur te geven met behulp van wat roestkleurige inkt. 
Hiervoor heb ik het stencil gebruikt met de gladde vierkantjes. De inkt heb ik met een blendingtool aangebracht. 

Op het allerlaatste moment heb ik ook nog wat spettertjes witte gesso verdund met water aangebracht, door op een penseel gedoopt in de verdunde gesso wat tikjes te geven. 
Is net even anders. 
Voor de zekerheid had ik wel even het linker gedeelte afgedekt met een stuk papier. 

Nu is het tijd om wat bloemen te stansen. Ik heb gekozen voor wat dun papier met muzieknoten. Ik heb twee verschillende maten bloemen gebruikt. 
Na het stansen heb ik de bloemen iets met de hand gekreukeld. 
Met wat goud parelmoerpoeder gemengd met water heb ik ook spetters met een penseel aangebracht (op dezelfde manier als de gesso hierboven beschreven). 
Iets laten drogen en daarna ook nog wat Pigment Colorzz middenbruin poeder op de bloemen laten vallen en een lichte spray water met het verstuifflesje erop. 

Nu komen al die leuke kleurtje weer tevoorschijn. 
Laten opdrogen en daarna een brad in het midden van de bloemen geprikt, 
zo zitten de twee laagjes bloemen op een leuke manier aan elkaar vast. 

Uit glittercardstock heb ik wat blaadjes gestanst met Duo Dies 57 en 57 a.
Het verschil is dat de ene set “rechts” buigt en de ander set “links” buigt. 
Op de achterkant van een ander stuk glittercardstock heb ik een stickervel geplakt. 
Het heet 'maak van je stansvorm een sticker'. 
Lekker handig vooral voor kleine stansdeeltjes, zoals de letters die ik heb gebruikt. 

Met de mooie alfabetstans Alfies no. 3 heb ik de volgende woorden gestanst:
live, laugh, love 
oftewel leef, lach, heb lief. 
Deze alfabetstansen hebben ook een schaduwgedeelte wat ik uit wit
stempelpapier heb gestanst. 
De kleine letters echter uit het glitter cardstock met het sticker sheet,
dus geen 'geklungel met lijm'. 
Zo heb ik alle lettertjes direct op het witte schaduwgedeelte kunnen plakken. 

Voor een leuk detail heb ik wat koperdraad om de eerste en laatste letter van ieder woord gebogen. Ik heb ook nog wat roestkleurige inkt op de randen gedaan. 
De woorden heb ik iets verhoogd met wat foam pads. 

Nu is het tijd om ook alle laagjes slimlines op elkaar te plakken 
hiervoor heb ik de Tombow lijm gebruikt. 
De bloemen heb ik op wat stukjes kurk geplakt met een hotglue pistool. 
Onder de bloemen ook de blaadjes en nog wat draad geplakt. 

Om het als home deco op te kunnen hangen heb ik wat stevig band/lint gebruikt.
Je kunt het zo lang maken als je wilt. Ik heb twee banden/linten gebruikt van ieder circa een meter, die ik heb dubbelgevouwen. 
Ik heb ook houtjes “ijshoutjes“ gebruikt om alles nog steviger te maken. 
Deze ook voorzien met wat koperdraad en later vastgelijmd met het hotglue pistool. 
Op het onderste houtje heb ik ook wat kleine houten knijpertjes bevestigd. 
Maar wist je dat je met het red sticky dubbelzijdig plakband leuk folie kan aanbrengen? 
Ik heb wat red sticky tape gebruikt van 3mm, die op de knijper geplakt het bescherm laagje weg gehaald en het folie met de mooie kant er boven opgelegd. 
Goed aangedrukt en daarna het foil weggetrokken. 
Zo zijn de knijpertjes sjiek en glimmend geworden. 
Aan deze knijpertjes kan je mooi foto’s hangen en/of kaarten. 

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren, het was weer een genot om deze creatie te maken. 

Op de video kunnen jullie alles pas voor pas terug zien
met uitleg in het Nederlands en Engels. 


Bedankt en tot de volgende keer.
Groetjes Anna Blankina 

Crealies Stansen/Dies: 


 
  
 
 
   
 
 

Anna, bedankt voor je mooie creatie.
Deze is binnenkort ook te zien op Anna's blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...