maandag 2 september 2019

Homemade ricepaper...


Hoi blogvolgers...

Ik heb vandaag een soort workshop voor jullie gemaakt.
Zo kan ik jullie het beste laten zien wat ik bedoel.
Maak gewoon eens je eigen "rijstpapier".
Kan dat dan...??? ja hoor, dat kan!
Iedereen koopt wel eens een nieuw overhemd, 
nieuwe schoenen of een breekbaar artikel dat voor het 
naar huis gaan in dun papier wordt gewikkeld.
En juist, Dat papier, kan je heel goed gebruiken.

Scheur of knip een stuk van dit papier af en leg het plat neer.

Nu kan je het gaan bestempelen met watervaste inkt.
Ik heb voor zwart gekozen.

 
Als eerste ben ik gaan stempelen met de hele grote (A5) dot grit stempel.
 Dit om een subtiele basis voor de ondergrond te krijgen.

 
Daarna met diverse andere (zie opsomming onderaan het blog bericht)
stempels eroverheen gestempeld.
Niet moeilijk doen hoor, houd de stempels gewoon in je hand.
Hop, inkt erop en afdrukken maar.

 
Wanneer je een scherpe afdruk wil maken 
gebruik je een clearblok of stempelhulp.
Zoals jullie zien heb ik twee verschillende versies gestempeld.

Voordat dit papier nu op je creatie kan worden aangebracht 
kan je dit het beste op "maat" maken door de contouren aan te geven 
met een nat kwastje. Dan 'scheurt' het mooi....

Vervolgens lijm je het met een medium bijv. Mod Podge 
op je werkstuk.
Vergeet niet er ook eroverheen te smeren.

Nu is de werkstukje klaar om op te pimpen en
af te werken zoals jij het hebben wilt.

Ik heb de Mini Masks & More en wat extra blaadjes door 
de machine gehaald alleen om het te embossen.

Daarna met mijn vingers er wax overheen gesmeerd.

Nu zien jullie het eindresultaat met het gebruik 
van je eigen gemaakte rijstpapier!
Leuk He?

Vervolgens heb ik de twee labels op mijn manier 
opgepimpt en de foto van het eindresultaat 
staat bovenaan het begin van dit blogbericht.

Crealies Basis/Basic:

Crealies Stansen/Dies:

Crealies Stempels/Stamps:

Crealies Stencils:

Crealies for Journalzz & Plannerzz:

Big Labelzz & Tagzz stansen no. 14, Met stiksteeklijn 
Crea-Nest-Lies Small stansen no. 18. 6x Vaandels, glad Crea-Nest-Lies Small stansen no. 19. 5x Vaandels met stiksteeklijn
Decorette stans no. 21, Alleen vierkantjes Duo Dies no. 22, Bloemen 13
Set van 3 stansen no. 43, Vlinders 5 Set of 3 stansen no. 44, Vlinders 6
Set van 3 stansen no. 45, Vlinders 7 Set van 3 stansen no. 46, Vlinders 8
Partz stansen no. 13, Bloemetjes 10 mm Partz stansen no. 16, Bloemetjes 14 mm
X-tra stans no. 13, Filmstrip small X-tra stans/die no. 14, Filmstrip groot
Bits & Pieces stempel no. 4, Ink splashes Bits & Pieces stempel no. 83 Circle of swirls D
Bits & Pieces stempel no. 86 3x squares in a row
 Bits & Pieces stempel no. 124, Koffievlekken klein Bits & Pieces stempel no. 133, Oud handschrift 3 regels
Bits & Pieces stempel no. 166, Onregelmatige vierkanten (langwerpig) Tekst & Zo Duo Font stempels, Beterschap no. 1
Masks & More Mini no. 102 (plastic), Mandala B Masks & More Mini no. 110 (plastic), Krabbel lijnen
Texto: Stansen, Cijfers klein Stans: 12 Gaatjesverstevigers
Stempels: Weekdagen NL Stempel: Bulletjournaling Dot grid

Creatieve groetjes, Anja

1 opmerking:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...