donderdag 3 maart 2022

Crealies, Kegelbloem Verjaardagskaart

 

Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte weer heel mooie kaart met een nieuw Crealies bloemenstempel.



Hoi allemaal, vandaag mag ik jullie weer een leuk project als gast ontwerper voor Crealies laten zien. Ik laat jullie zien hoe je deze verjaardagskaart met 1 van de supermooie nieuwe Crealies bloemenstempels kunt maken.
De bloem van vandaag is de Kegelbloem (Stampzz no. 04), ontworpen door Mo’s Art UK. 
 
Stap 1: 

Als basis gebruik ik vandaag de Crealies Cardzz no. 18, de Camera stansset. Ik heb zwart papier voor mijn basis gebruikt en ook voor de tussenlagen en de rose delen zijn afkomstig van design papier uit mijn voorraad. Je kunt gewoon gebruiken wat jij mooi vindt en wat jij op voorraad hebt, ik heb wel bewust gekozen voor een iets rustigere structuur.  
 
Stap 2: 

Nu kan ik aan het belangrijkste gedeelte van mijn kaart beginnen. Hiervoor heb ik deze nieuwe superleuke bloemenstempel van Crealies twee keer gestempeld op papier dat geschikt is voor alcohol markers met alcohol-proof inkt (zoals Spectrum Noir alcohol proof inkt of Memento). Van 1 van de bloemen ga ik alleen maar gedeeltes gebruiken waardoor het net lijkt alsof ik twee verschillende stempels heb gebruikt. 

Vandaag ga ik kleuren met mijn Spectrum Noir alcohol markers en rondom de bloemen kleur ik met mijn SN Classique marker in AP05, omdat deze kleur perfect past bij het design papier dat ik heb gekozen. Vervolgens knip ik de bloemen uit met een klein randje er rondom heen.  
 
Nu kan ik de bloemen zelf inkleuren en hiervoor gebruik ik
de volgende kleuren alcohol markers:   
geel: Classique LY05, Illustrators in CT4, GY3 en GY5; groen: Classique LG05, Illustrators in AG2 en DG4; bruin: Illustrators in GB1, GB8, GB10 en EB7. 
Nadat ik klaar ben met kleuren breng ik wat accenten aan met een witte gel pen. 
 
Stap 3: 

Voor mijn tekst gebruik ik 1 van de teksten uit de Tekst & Zo J18 stempelset en die heb ik gestempeld op een gestanst label (Crealies Duo Dies no. 16 stansset) met zwarte inkt. 
 
Stap 4: 

Tijd om mijn kaart in elkaar te zetten. Ik zet nu alle camera onderdelen in elkaar (behalve het flitslicht, die heb ik uiteindelijk weggelaten) met behulp van vloeibare lijm en deze combinatie bevestig ik op een cremekleurige linnen basiskaart. 
Ik heb vervolgens mijn lay out, zoals ik de bloemen het mooiste in elkaar vond passen en op het label zodat ik de tekst nog kon lezen (daarvoor heb ik 1 groen blaadje verwijderd), op elkaar geplakt met gewone plakband aan de achterkant. Het afgeknipte groene blaadje heb ik aan de linkerkant weer bevestigd met vloeibare lijm. 
Deze combinatie van bloemen en label heb ik vervolgens op mijn kaart bevestigd met 1 millimeter dik foam tape.  
En om de kaart helemaal leuk af te maken heb ik wat transparante glanzende sequins in verschillende maten op de kaart geplakt met Ranger Medium Matte uit het kleine flesje. 
 
Detail foto: 
 
 
En dat was het alweer voor vandaag! 
 
Groetjes Heidi 

Crealies Stansen/Dies: 

Crealies Stempels/Stamps:

  

 

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...