maandag 7 februari 2022

Inspiratie estafette nieuwe Crealies producten Dag 8 - Day 8, Nagelkruid Mai Tai Verjaardagskaart

 

Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte een prachtige stempelkaart.



Hoi allemaal, vandaag mag ik jullie weer een leuk project als gastontwerper voor Crealies laten zien. Ik laat jullie zien hoe je deze verjaardagskaart met 1 van de supermooie nieuwe Crealies bloemenstempels kunt maken en de bloem van vandaag is
Nagelkruid Mai Tai (Stampzz no. 01), ontworpen door Mo’s Art UK. 
 
Stap 1: 

 

Als mijn basis gebruik ik een draaikaart
en daarbij heb ik de stappen gevolgd in de volgende video: 
https://www.hobbyvision.nl/nl/28-10-2020-janet-blaauw-crealies-draaikaart-met-lemoncraft-raspberry.html (maak alleen geen gaatje in je design papier!).  

De algemene instructievideo voor de Crealies draaikaart vind je hier:

De specifieke stansset die ik hiervoor gebruik is de Crealies Cardzz no. 303 (Reveal Wheel Card + Spinning Wheel Card) stansset. Hiermee maak je een 10 x 10 cm draaikaart. 

De woordstempels die ik in dit geval heb gebruikt zijn van de Crealies Text & Co
no. EN02 en EN04 woordstempel sets.  
Voor mijn grotere basis kaart heb ik een craft basis kaart met de maten 13,4 x 13,4 cm gebruikt en daarop heb ik van design papier een iets kleinere mat gemaakt met de  
Crealies Crea-Nest-Lies XXL no. 8 stansset. Het design papier komt uit mijn voorraad.
Omdat ik de nadruk op de bloemen wilde leggen
heb ik papiertjes gekozen die neutraal zijn van kleur en print.  
 
Stap 2: 

Nu kunnen we gaan kleuren: zoals gezegd gebruik ik vandaag de nieuwe Crealies bloemenstempel (Stampzz no. 01 ontworpen door Mo’s Art UK). Ik heb deze bloem drie keer gestempeld met zwarte inkt en daarna heb ik direct geheatembossed met transparant (clear) embossingpoeder. Je krijgt het mooiste resultaat als je voorafgaand aan het stempelen een anti-statisch poeder gebruikt. Ik heat emboss na het stempelen zodat de gestempelde lijnen mooi zwart blijven, maakt niet uit hoeveel water ik straks ga toevoegen met het inkleuren.  

 
 
Voor het kleurwerk van vandaag gebruikte ik de Crealies Pigment Colorzz. Dit zijn de nieuwe toevoegingen aan de bestaande kleuren: ik heb gebruikt de nummers 2 en 4 (als je die mixt krijg je een mooie kleur oranje) en 24. Ik doe een beetje van het pigment poeder op mijn palet en spray wat water erbij. Met een penseel meng je het poeder met het water waardoor je een waterverf/aquarelverft creëert. Je hebt maar weinig poeder nodig! 
Vervolgens kleur ik de bloemen met deze verf in combinatie met water en een klein penseel. Ik begin licht en voeg lagen toe totdat ik blij ben met het resultaat! Van 1 bloem kleur ik niet de steel in, die ga ik later namelijk afknippen! 
 
Als ik klaar ben met inkleuren voeg ik wat accenten toe met een witte gelpen en knip ik de bloemen uit met een wit randje er om heen. Van 1 bloem gebruik ik alleen de bloem. Nu plak ik de bloemen aan elkaar en dit wordt dan mijn focal point voor de kaart. Je kunt hierbij natuurlijk zelf bepalen wat jij de mooiste compositie vindt (ik knip soms ook steeltjes af en plak ze ergens anders weer aan)! 
 
Stap 3: 

Tijd om mijn kaart in elkaar te zetten: om de basis van het design papier vouw ik wat groen lint en dat bevestig op de achterkant met gewoon plakband. Vervolgens bevestig ik deze combinatie op de craft basiskaart met vloeibare lijm. Daarna kan ik het draaikaart gedeelte hierop in het midden bevestigen door middel van 2 millimeter dik foam tape.  
Nu kan ik de bloemen hierop bevestigen en als laatste voeg ik nog wat rose gouden pailletjes toe die ik bevestig met Ranger Medium Matte uit het kleine flesje.  
 
Detail foto: 
 
 
En dat was het alweer voor mijn eerste gast project van dit jaar! 
 
Groetjes Heidi 

Crealies Stansen/Dies: 

Crealies Stempels/Stamps:
  


 

   

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...