zondag 6 september 2020

Inspiratie estafette nieuwe Crealies producten Dag 2 Album Explore

 
Hallo allemaal

Vandaag inspiratie dag 2 met de nieuwe producten gemaakt door Jolanda Leenders.
Ik heb vandaag een album gemaakt met de nieuwe set DIY pakket voor ringband.

Het is zo leuk om je eigen album te maken met je favoriete dessin papier.
Dat van mij is een Explore album geworden.
Met papier uit een kampeer lijn.

 
 



Ik heb het DIY plannerpakket gebruikt.
Waar het grijsboard, dubbelzijdige sheet, craft papier, ringbanden en schroefjes inzitten.
Daarbij heb ik mijn favoriete papier gebruikt, heel mooi voor wat ik voor ogen had.
Het thema kamperen, wat wij dan ook ieder jaar wel doen,
dus het album gaat zeker van pas komen voor onze foto's.
Ik heb strookjes craft met dubbelzijdig klevende sheet bedekt.
Ik heb die voor het gemak en zodat het recht ligt op mijn mat, geplakt met boven en onder een stukje plakband, zo kun je zien of alles mooi recht uitgelijnd is.
Ik heb over de dubbelzijdige tape ook nog wat lijm gedaan, zo kun je het grijsboard nog een beetje corrigeren met het plaatsen. Ik hou een grijsboard dikte afstand, (plaats altijd een restje grijsboard daarvoor omhoog, wat ik daarna meteen wegneem, anders zit het vast) zodat het boek goed open en dicht kan, hetzelfde ook bij de andere kant.
Het strookje craft vouw ik om naar de andere kant. 
Dan ril ik met de lange kant van mijn vouwbeen door de naad, met de lange kant ipv de punt, anders ga je er door heen.
Aan de andere kant plak je ook 2 strookjes craft met dubbelzijdige tape.
Deze niet omvouwen naar de andere kant, maar op maat knippen.
Ook weer voorzichtig rillen.

Zorg met een puntig voorwerp dat de gaatjes steeds open blijven.
 
Bedek dan met een reep dessinpapier de rug van het album.
Zorg dat de breedte wat smaller is dan de rug, de lengte wat langer zodat je het
ruim naar de binnenkant kunt omvouwen.

Dan ga je de kaften bekleden. Zorg dat het papier wat ruimer is zodat je het aan de boven-, onder- en zijkant wat kunt omvouwen naar de binnenkant.
Je kunt het gewoon lijmen, maar ik gebruik graag dubbelzijdig klevende sheets, dan krijg je geen bubbeltjes van de lijm.
Knip de hoeken een beetje schuin weg, een paar mm boven de grijsboard hoek.
Ril dan het papier en vouw het om, eerst de boven en onderkant.
Druk met de vouwbeen de hoeken wat in, en ril en vouw dan de lange zijde.

Werk de binnenkant af. Ik heb voor de rug hetzelfde papier gebruikt als de voorkant.
Ik heb dit strookje wat kleiner gesneden dan de kaft is, zodat er nog een smal randje kraft te zien is.
Ik heb uiteindelijk ander papier gebruikt voor de afwerking dan op de bovenstaande foto.
Ik vond het kleurige thema dessinpapier leuker voor de binnenkant.
Voor de versiering zijn pockets gebruikt, labels en de Crea-Nest-Lies XXL langwerpige stansen.
Ik heb ook nog een leertje met brads bevestigd om het album heen, niet echt door het grijsboard, maar gewoon door het dessinpapier pocketje, en aan de achterkant ook door het dessinpapier.
 
 
Het album is af.
Nu ga ik binnenkort nog bijpassende pagina's maken voor er in.

Basis Video Planner Nederlands gesproken

Basis Video Planner English Spoken


Heel veel knutselpapier
Groetjes
Jolanda Leenders  
 
CrealiesFor Journalzz & Plannerzz:
Crealies Basis:
Maak van je stansvorm een sticker
 
Crealies stans/Dies:
 
Crealies Stempels/Stamps:
DIY Plannerpakket 

10x A5 Crealies Maak van je stansvorm een sticker Stansen: Pocket Small (5,0 cm) + extra laag Stansen: Pocket Medium (10,4 cm) + extra laag  Stansen: Pocket Large (13,3 cm) + extra laag  Stans: 12 Gaatjesverstevigers On the Edge stansen no. 44, 2x pocket openingen. Met dubbele stiksteeklijn. Crea-Nest-Lies Small stansen no. 21, 5x Sterren   Crea-Nest-Lies XXL stansen no. 44, Rechthoeken met stippen Big Labelzz & Tagzz stansen no. 16, Glad   Crea-Nest-Lies XXL stansen no. 84, Gladde cirkels halve cm  Text & Co, Word strips no. EN01, Moments (Engels)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...