zondag 16 december 2018

Kerstkrans en hertjes


Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte nog 2 kerstkaarten: kerstkrans en hertjes.


Hoi allemaal, Heidi hier. Dit is mijn tweede project voor vandaag op het Crealies blog.
Voor dit project heb ik twee kaarten gemaakt, de start voor beide kaarten is hetzelfde
alleen het einde is een beetje anders!


Stap 1: 
Ik heb op papier wat geschikt is voor alcoholstiften de afbeeldingen uit de
Mounted Rubber Stampzz nummer 9 gestempeld met Memento Tuxedo Black inkt
(deze inkt is geschikt voor alcoholstiften). Nu laat je het papier even drogen.
Vervolgens heb ik de afbeeldingen ingekleurd met Copic Markers (ik heb de
volgende kleuren markers gebruikt: G12, G40, G16, BG78, R0000, R43, R29, R89,
E44 en E59) en daarna heb ik wat highlights aangebracht met een witte Gelly Roll Pen.


Stap 2:
Met de stansen uit de Silhouetzz nr. 4 set heb ik twee hertjes van bruin glitter papier gestanst en ik heb de ingekleurde afbeeldingen uitgeknipt. Het binnenste deel van de
krans heb ik met een hobbymesje uitgesneden.


Stap 3:
Vervolgens heb ik met één van de stansen uit de Crea-Nest-Lies nr. 24 stansenset van
wit linnen karton een rechthoekig paneel gesneden. Hierop heb ik met
'second generation stempelen' (je beïnkt de stempel, je stempelt één keer af op
een restje ander papier en daarna direct op je werkstuk) gestempeld met de
Bits & Pieces stempel nr. 133 en Distress Ink Evergreen Bough.



Stap 4:
Nu kan ik de beiden kaarten in elkaar zetten: voor beide kaarten heb ik gekozen voor
een bijpassende rode achtergrondmat, gesneden met de Crea-Nest-Lies nr. 10 set.
Ik heb ook nog de tekst voor deze kaarten gestanst van rood glitter papier en de
Text Die nr. 102. Op de rode achtergrond mat heb ik het witte paneel van de
gestempelde tekst bevestigd met vloeibare lijm.
Hierop heb ik met één millimeter dikke foam tape de kerstkrans en de hertjes geplakt.
En vervolgens met vloeibare lijm de kleine stukje hulst en de tekst bevestigd.
Nu hoef ik voor de eerste kaart alleen nog het geheel op een witte basiskaart te plakken.

Voor de tweede kaart heb ik dezelfde elementen gebruikt alleen heb ik de hertjes
weggelaten en de verschillende elementen iets anders opgeplakt.  

 

En dat was het al weer voor de beide kerstkaartprojecten van vandaag!
Ik wens jullie een creatieve dag toe!

Dankjewel Annelies, dat ik weer jouw gast mocht zijn,
ik vind het altijd enorm leuk om met jouw producten te mogen werken!

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Stansen / Dies:
  
Crealies Stempels / Stamps:

Silhouetzz stansen/dies no. 4, 2 Hertjes / 2 Rendeer Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 24, Rechthoeken met stiksteeklijn/Rectangles with stitchline Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 10, Rechthoeken/Rectangles  Text Die no. 102 Happy New Year Mounted Rubber Stampzz no. 9, Krans / Wreath Bits & Pieces stempel/stamp no. 133, Oud handschrift 3 regels/Old handwriting 3 lines

Heidi, bedankt voor je mooie kerstkaarten.
Deze zijn binnenkort ook te bekijken op Heidi's website.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...