maandag 7 mei 2018

Eén vlinder


Onze Guest Designer van vandaag, Heidi, maakte nog een tweede kaart.


Hoi allemaal, ik vind het ontzettend leuk dat ik vandaag weer een project met jullie
mag delen als gast ontwerper voor Crealies! Ik heb voor jullie twee vrolijke kaarten
gemaakt om de lente te vieren en dat alles weer heerlijk in bloei staat.
Beide kaarten zijn bijna helemaal gemaakt met alleen stempels en stansen van Crealies.


Stap 1: Voor mijn tweede kaart is de basis hetzelfde: een crème kleurige kaart basis
met het grootste paneel in rose (op dezelfde manier gemaakt als mijn eerste kaart, met de
Crealies “Crea-Nest-Lies XXL nummer 10“ stansset. Uit deze rose basis heb ik vier
tegels gestanst met de Crealies “Decorette nummer 26“ stans. Deze tegels heb ik bewaard!


Stap 2: Daarna heb ik van crème kleurig linnen papier en van olijfgroen papier nog
twee afzonderlijke tegels gestanst (één in elke kleur), ook de binnendeeltjes heb ik
gebruikt! De groene deeltjes heb ik allemaal even aangezet met Memento inkt
in de kleur “Olive Grove “ met behulp van een foam applicator tool. 


Stap 3: Vervolgens heb ik op vellum vier keer het hart gestempeld van de Crealies
“Bits & Pieces nummer 102 (Mandala B)“ stempel (die ik ook op mijn eerste kaart
heb gebruikt). Ik heb gestempeld met VersaMark en daarna goudkleurig embossing
poeder verhit. De hartjes heb ik vervolgens uitgeknipt. 


Stap 4: Voor mijn feliciatie heb ik één van de stempels uit de Crealies “Tekst & Zo
nummer 17 (Jarig )“ stempelset gebruikt. Deze tekst heb ik op crème kleurig linnen
papier gestempeld. Vervolgens heb ik hiervan een banier gestanst op dezelfde manier
als bij mijn eerste kaart (met de grootste stans uit de Crealies “Double Fun nummer 8“
stansset). Op dezelfde manier heb ik van paars papier een grotere banier gemaakt
door de buitenzijde van de stans over te trekken.

Daarna heb ik een vlinder gemaakt door van hetzelfde paarse papier en door middel van
de kleinste stans in de Crealies “Duo Dies nummer 43“ een vlinder te stansen.
Van vellum en de grootste stans in de Crealies “Set of 3 nummer 43“ stansset heb ik
de grootste vlinder gemaakt. 

Alle paarse elementen heb ik aangezet met Memento inkt in de kleur “Grape Jelly“.


 Stap 5: Nu kan ik beginnen met het in elkaar zetten van mijn kaart: hiervoor heb ik eerst
het grote rose panel op mijn kaart basis geplakt met één millimeter dik foam tape (maar
de hoek rechts onder heb ik vrijgelaten, hier komt straks de banier). Hierop heb ik
de tegels vastgemaakt met doorzichtige tape runner. 


Stap 6: In deze stap heb ik de crème kleurige en groene tegelelementen vastgemaakt
in het patroon zoals je dat op de foto kunt zien.


Stap 7: Om mijn kaart af te maken heb ik de vellum bloemenhartjes op hun plaats
bevestigd met doorzichtige tape runner. Daarna heb ik de banier bevestigd: eerst de twee
laagjes op elkaar geplakt en daarna een stukje van de banier omvouwen en van de
achterkant een stukje afgeknipt. Deze banier kun je vastmaken met één millimeter 
foam tape en gewone lijm. En als laatste heb ik de vlinderlaagjes op elkaar bevestigd
en daarna op de kaart vastgemaakt en op het lichaam van de vlinder heb ik wat Stickles
in de kleur “Platinum“ gedaan en dat goed laten drogen.

Dat was mijn tweede kaart voor vandaag! 


Ik heb de volgende Crealies producten gebruikt:

Crealies dies/stansen:

Crealies stamps/stempels:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 10, Rechthoeken/Rectangles Decorette stans/die no. 26, Tegel A / Tile A Set of 3 stansen/dies no. 43, Vlinders 5 / Butterflies 5 Duo Dies no. 43, Vlinders 5 / Butterflies 5 Double Fun stansen/dies no. 8 Bits & Pieces stempel/stamp no. 102 Mandala B Tekst & Zo stempels Jarig 17

Dankjewel Annelies voor deze leuke uitdaging, ik heb ontzettend veel plezier gehad
tijdens het maken van deze kaarten. 
Ik wens jullie een creatieve dag!
Heidi Jakobs

Heidi, bedankt voor je erg leuke kaarten.
Deze zijn binnenkort ook te zien op Heidi's blog.

3 opmerkingen:

  1. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...