dinsdag 3 december 2013

Gastdesigner December: Lia

De laatste maand van het jaar en de laatste gastdesigner 
van dit jaar!! En dat is Lia van Bruggen-Vreman. Klik HIER
voor haar eigen blog. Het leuke aan gastdesigners is, dat
iedereen zijn eigen stijl heeft!! hadden we vorige maand Anja
met een CAS-stijl, Lia heeft een Vintage stijl met gebruik van
veel materialen.. Kijk mee en volg haar op ons blog de komende
4 weken!! Vandaag een kerstkaart als inspiratie voor diegene 
die nog kerstkaarten moeten maken!!

---------------------------------------------------

 Vandaag zien jullie mijn eerste bijdrage als gast designer aan het blog van Crealies. Omdat het over enkele weken al Kerstmis is ben je wellicht al een tijdje bezig met het maken van kerstkaarten, maar misschien kan deze uitwerking je nog op nieuwe ideeën brengen. Omdat ik erg van de ‘Vintage’ stijl hou zie je op de kaart een sfeervol plaatje dat ik op internet heb gevonden. Ik wilde de nadruk op de afbeelding leggen en daarom zijn voor de rest van de kaart alleen bijpassende blauwe en witte tinten gebruikt. En dat lukt prima met de mooie mallen van bloemen en borders en de leuke figuren van de Decorette, die ik als een ‘lijstje’ om het plaatje heb geplakt.

 Materialen: Kaartenkarton: glad wit, parelmoer wit, parelmoer grijsblauw, glitterwit ● Open Flowers small nr. 4 ● Creative Flowers small nr. 16 ● Creative Shapes nr. 24 ● Decorette nr. 2 ● Text tag nr. 3 ● Creative border nr. 20 ● Mask nr. 103  ● Stempel ‘Prettige Feestdagen’ nr. 4 ● Ranger: Distress Ink Weathered Wood ● Lint ● Stras sterretjes ● Plaatje (van internet).

Vouw het voorblad van een dubbele, grijsblauwe parelmoer kaart van 13,5 x 13,5 cm dubbel en bewerk de randen met Distress Ink. Sjabloneer de mask op het achterblad met dezelfde inkt. Mat het plaatje op glitterpapier en plak er 4 uitgestanste Decorettes achter. Snij het onderste blokje af van de Decorette die onderaan zit en plak het op het omgevouwen deel. Stans de grootste Creative Flower twee keer uit parelmoer wit karton en de Open Flowers small twee keer uit glitterpapier. Plak ze op elkaar en bevestig ze aan weerskanten van het plaatje. Stans de tag uit parelmoer karton en bewerk de randen met inkt. Stempel er een tekst op en zet hem vast met foamblokjes.
















Voor het liggende deel stans je twee keer de Creative border uit gewoon wit karton. Plak er 2 met ‘kroontjes’ tegen elkaar en breng lint op de naad aan. Lijm de andere helft van de border er boven tegenaan. Stans de Creative Flowers uit parelmoer wit en stans de grootste twee keer. Buig de blaadjes m.b.v. een vouwtool naar voren om, plak daarna alles op elkaar en op de kaart. Werk alles af met parelmoer takjes en lijm de uitgevallen sterren van de Open Flowers in de hoeken.

Dit zijn de gebruikte materialen:
Open Flowers Small stansen no. 4 / Open Flowers Small dies no. 4

Creative Flowers stans no. 16 / Creative Flowers die no. 16

Creative Shapes stans no. 24 / Creative Shapes die no. 24

Decorette stans no. 2 / Decorette die no. 2









Text Tags 3

Creative Borders stans no. 20 / Creative Borders die no. 20

Masks & More no. 103


Tot volgende week!

Groetjes, Lia




Dit zijn de antwoorden van Lia op de Crealies-gastdesigner-vragen:
  • Naam: Lia van Bruggen - Vreman
  • Wat / Wie is je inspiratiebron? Ik heb niet een speciale persoon als inspiratiebron, maar zie wel heel veel leuke ideeën bij blogs van kaartenmaaksters. Ik werk de kaarten echter wel op mijn eigen manier uit met andere materialen.
  • Wat doe je het liefst: Kaarten maken, handwerken (borduren), lezen, reizen met onze camper en natuurlijk mijn werk.
  • Hoe omschrijf je je eigen stijl? Ik maak erg graag vintage kaarten of kaarten waarbij ik rekening houd met de persoon voor wie de kaart is bestemd. Dan probeer ik hun liefhebberij of een persoonlijke interesse daarin te verwerken.
  • Favoriete kleur: Bij het maken van kaarten: Vintage kleuren zoals een combinatie van ecru/beige/bruin aangevuld met een pastelkleur.
  • Favoriete techniek: Ik heb geen echte voorkeur maar ik kan mijn stans-/embosapparaat (nu een Big Shot)  niet missen!
  • Favoriete manier van inkleuren: Dit doe ik maar heel af en toe en gebruik hiervoor mijn doos met 50 heel gewone Bruynzeel kleurpotloden van meer dan 40 jaar oud!
  • Favoriete Crealiesproduct: Creative Flowers en Shapes

1 opmerking:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...