zaterdag 8 december 2012

Kerstornament met workshopje!


Beginnen jullie ook al in de kerstsfeer te komen??
Ik wel!! Dit weekend wordt de kerstboom weer
gezet en de woonkamer versierd.. Heb er nu al zin in!!

Afgelopen week heb ik met Crealies producten zelf
een kerst-ornament gemaakt.. Het is zo leuk om te doen
en het is echt niet moeilijk!! Om te laten zien hoe ik het
gedaan heb, heb ik er een workshopje van gemaakt.

Je kunt hem in verschillende formaten maken in alle
kleuren papier die je maar wilt!! 

Ik ben toch wel van het traditioneel rood-groen
met kerst. Dit papier is van Authentique.
Ga er maar voor klaar zitten, hier komt de workshop!!
Klik op de foto's voor een vergroting.

Snijdt met de Creative Petals stans van Crealies de 
blaadjes uit: 2x9 grootste blaadjes (groen en rood) en
2x9 één na kleinste (ook groen en rood)..

Bewerk alle blaadjes: ril precies in het midden en 
maak de randen bruin met distress-inkt en een tool.

Pak van één soort 3 stuks en plak deze aan elkaar
met een lijmpistool, zodat het figuur hieronder ontstaat:


Als je dit met alle blaadjes hebt gedaan heb je
4x3 onderdelen. Pons of stans cirkels uit waar
je de onderdelen op kunt plakken.

Knip de ogen eraf en verdeel de grote onderdelen op
een grote cirkel en de kleintje op een kleinere cirkel.

Als ze mooi verdeeld zijn (maakt niet uit als ze eventueel
overlappen, als ze maar allemaal evenveel overlappen 
of even ver van elkaar zitten).

Zodra je dit bij beide maten hebt gedaan, plak je de 
kleine cirkel op de grote, zo dat ze net verspringen.
Je hebt een flinke dot lijm nodig!

Om het midden mooi af te werken, maak je een torentje
van foamblokjes of stukjes foam-tape.

Plak daarop bloemen, blaadjes en een labeltje.. Ook
bewerkt met distress-inkt.

Pons of stans nog een keer de grootste cirkel, plak
hierop een lint om het ornament op te kunnen hangen.

Plak dit op de andere grote cirkel op de achterkant
en KLAAR!!

Dit zijn de gebruikte materialen, klik op de
omschrijving voor meer informatie:

Maar je kunt iedere petal gebruiken!!




En stempel 'Prettige Feestdagen' 

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!!
Als ik nog tijd heb, ga ik er zeker nog een paar 
bij maken!!

Een heel fijn weekend!
Liefs, Yvon

1 opmerking:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...