donderdag 22 juli 2021

Inspiratie estafette nieuwe Crealies producten Dag 10 - Day 10

 


Hallo,

Vandaag mag ik jullie inspireren met de nieuwe On the MOVE no. 5 stans,
het is een super model met vele mogelijkheden.

Ik heb een mixed media verjaardagskaart gemaakt met ruimte voor een klein kadootje.
Het mooie is dat de kaart gewoon in een envelop past.

Allereerst heb ik twee maal de grootste stans gestanst uit wit karton.
Een zal de kaartbasis zijn de andere gebruiken we om de achterkant te bekleden.

Daarna heb ik de kleinere delen uit groen karton gestanst
en de kleinste deeltjes uit watercolor papier.

Ik heb het watercolor papier een kleurtje gegeven met groen en roze Pigment Colorzz .
Heel simpel eigenlijk, wat poeder op het watercolor papier laten vallen
 en daarna met het spuitflesje nat spuiten en laten drogen.

Ook het witte kant krijgt een kleurtje .

Tip: Als je kleurtjes apart wilt blijven zien 
laat wat eerst één kleur Pigment Colorzz poeder op het kant vallen en spuit het nat.
 Daarna gebruik je de tweede kleur Pigment Colorzz poeder en spuit je die ook nat . 
Je kunt het kant gewoon op een stukje keuken papier laten drogen .

Wanneer je het kant door het mengsel zou halen/schuiven 
wordt het één soort kleur in plaats van aparte kleurtjes.

De nieuwe sterren XL stempels heb ik op verschillende manieren gebruikt,
echt mixed media zoals je kunt zien op de foto.
Ik heb de sterren met waterbestendige inkt gestempeld op het groene papier.

Een paar van de sterren  heb ik geborduurd met draad en een pareltje,
een paar sterren heb ik op watercolor papier gestempeld 
en met een penseeltje met Pigment Colorzz gemengd met wat water gekleurd.
Daarna heb ik deze sterren uitgeknipt en op het groene papier geplakt.

Op de roze sterren ook nog een glitter randje in passende glitterkleur.

Om het kadootje - in mijn geval de twee pennen - aan de kaart vast te maken 
heb ik een stukje wit elastiekband gebruikt. 
Deze heb ik dezelfde Pigment Colorzz kleurtjes gegeven als de rest. 

Ik maakte het elastiek vast met wat draad en een knoopje en wat pareltjes. 

Hier is de kaart open te zien, ik vind die kanten doorkijkjes wel grappig.

Om de kaart mooi soepel te kunnen blijven vouwen,
 knip ik de tweede vorm in drie delen.
Aan ieder deel knip ik een aantal mm van de zijkant weg.
Nu plak ik de verschillende delen aan de achterkant en de vouwen blijven "vrij".


De tekst "buon compleanno" is een tekst in het Italiaans voor "fijne verjaardag".
Op het glitter foam heb ik een stukje "maak van je stans vorm een sticker" geplakt en daarna uitgestanst.
Nu hoef je alleen maar het beschermlaagje weg te halen en de tekst plakt direct op de kaart .


Bedankt voor jullie bezoekje, tot de volgende inspiratie post.


Crealies stansen / dies  :
On the MOVE no.5  ( nieuw ) 

Crealies stempels / stamps: 

Crealies mixed media :

Crealies basic :

 
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...