zaterdag 11 augustus 2018

Inky mixed media cards


Vandaag is Marit onze Guest Designer.
Zij ging heerlijk aan de knutsel met de Crealies Memorydex kaartjes.


Hoi hoi,

Vandaag ben ik gastdesigner bij Crealies! Ik ben Marit, 40 jaar, trotse moeder van een zoon en dochtertje en sinds 2009 creatief met stempels en inkt. Sinds een paar jaar ben ik ook aan het Art Journallen, een mooie uitbreiding van deze creatieve hobby!

Vandaag laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik met 1 A4 aquarelpapier
een leuke Crealies creatie maak.


Ik gebruik naast het A4 aquarelpapier een spuitfles water, 4 kleurtjes Distress Oxide inkt, een stukje acetaat folie (doorzichtig plastic) en een craftsheet.



Met de Distress Oxide inkt zet ik wat inkt op mijn craftsheet. Deze inkt spuit ik lekker nat. Vervolgens druk ik het stuk acetaat in 1 van de kleurtjes en daarna op mijn aquarelpapier. 

 

Dit doe ik op verschillende plekken op het papier, en met alle kleuren. 


Tussendoor droog ik het papier met de heatgun. 

 

Als ik tevreden ben over het resultaat, verdeel ik mijn papier in 2 stukken. 


Ik ga verder met 1 stuk en gebruik een mask, sponsje en grijze Distress Oxide inkt
om op het papier te sponzen. Dit doe ik op 3 plekken. 


Als ik tevreden ben stans ik uit het vel 2 x de Memorydex stans.
Als je de stans aaneengesloten stanst loopt je patroon mooi door.


Daarna gebruik ik verschillende Bits & Pieces stempels met de kleurtjes Distress Oxide inkt die ik eerder gebruikte om wat accenten te stempelen. 


Als finishing touch knip ik een stukje tekst uit een tijdschrift en plak dit op dubbelzijdig tape. Ik stans hieruit de prachtige Mandala, knip deze doormidden
en plak deze op de Memorydex kaartjes.


Tot slot gebruik ik zilveren acryl inkt (dit is heel vloeibaar)
en een kwast om te spetteren op de kaartjes.

 

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Een volgende keer laat ik je graag zien wat ik maakte met de rest van het A4-vel.

Crealies stansen/dies:
Crealies stempels/stamps:
Crealies masks:

Marit, bedankt voor het laten zien van je leuke creaties.




1 opmerking:

  1. Geweldig wat een leuke kaartjes heb je gemaakt.

    Bedankt voor de duidelijke uitleg en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...