dinsdag 5 november 2013

Gastdesigner November: Anja Curvers

Mogen we jullie voorstellen: onze nieuwe gastdesigner voor november: Anja Curvers.
Anja heeft haar eigen manier van kaarten en lay-outs maken. Het valt onder de benaming CAS, wat Clean and Simple betekend. Maar simpel is het vaak allerminst. Vaak is CAS echt heel moeilijk om te maken. Anja wil jullie graag inspireren met Crealies producten!
----------------------------------------------------

Ik was helemaal blij verrast toen ik een email kreeg van Annelies met de vraag of ik guestdesigner zou willen zijn voor de maand november. Ja wie zegt daar nu nee tegen, toch?
Een paar dagen later kreeg ik prachtige spullen toegestuurd om mee te kunnen werken. Eerst heb ik alles bekeken en uitgeprobeerd en toen ben ik gaan bedenken wat ik ermee zou gaan maken.
Al snel bleven de ideeen komen en ging ik aan de slag.
Als eerste ben ik begonnen met de nieuwste  duo butterflies.
Ik wil jullie graag laten zien dat je met deze stansen heel veel dingen meer kunt dan ze simpelweg uitstansen en gebruiken op je kaart/project.


Kaart 1  Negatieve stans (miss you)
Voor deze kaart heb ik een standaard witte kaart gekozen van 14,8 x 10,5 cm.
Uit vier verschillende designpapiertjes de grootste maat van de double fun stans gestanst.
Deze uiterst rechts op een stuk wit papier van 14,2 x 9,9 cm geplakt.
Twee tegenoverliggende hoeken afgerond.
Vervolgens de grootste vlinder no. 01 uit het papier gestanst.
Uit een stukje designpapier de kleinste maat van vlinder no. 02 gestanst.
Uit een stukje wit papier de kleinste maat van de double fun stans gestanst en hierop een sentiment gestempeld en een knoopje voorzien van een stukje twine.
Dit vervolgens voor extra dimensie met foamtape opgeplakt.
De kleine vlinder is in de opening van de grote vlinder ( het negatief van de stans) met foamtape opgeplakt.
vervolgens het geheel met foamtape op de basiskaart aangebracht.

Kaart 2 Impression ( many thanks)
Het volgende kaartje is een CAS ( = Clean And Simple) kaartje. Een stijl die mij toch wel erg aanspreekt en je ook steeds vaker ziet. Ook hiervoor zijn de crealies producten prima te gebruiken.
Clean and simple houd gewoon in zo eenvoudig mogelijk, liefst met weinig laagjes werken en veel wit space ( in dit geval kraft).
Ik heb wederom een rechtopstaande standaard kaart va 14,8 x 10,5 cm gebruikt van kraft papier.
Ook hier weer eerst twee tegenoverliggende hoeken afgerond.
Vervolgens heb ik de twee grootste maten vlinders no 01 en 02 en de kleinste van no 02 niet uit het papier gestanst maar geimpresst. ( soort van embossing).
Het werkt als volgt;
Neem wat dunner papier en stans je vlinder door ze twee of meerdere malen achter mekaar door je stansapparaat te halen ( in mijn geval de cuttlebug).
Vervolgens haal je ze voorzichtig van het papier en zorgt ervoor dat de uitgestanste vlinder op je stans blijft zitten.
Dan leg je ze op je kaart waar je ze wilt hebben en haalt ze een keer door je stansapparaat.
Voorzichtig de stans met het eerder gestanste vlindertje eraf halen en voila je hebt een afdruk op je kaart die echter niet door je kaart is gegaan.
Heb de kaart verder een beetje aangekleed met een drietal strookjes papier een uitgestanste vlinder grootste maat no 01 en op een van de strookjes een sentiment gestempeld.

Kaart 3 Gedeeltelijk stansen ( hello)
Ook voor deze kaart weer een CAS design gekozen.
Als basis een rechtopstaande kaart van 14,8 x 10,5 cm van kraft papier.
Hierop met foamtape voor extra dimensie een stuk kraft papier van 14,2 x 9,9 cm aangebracht.
Een strookje wit papier van 4,8 bij 9,9 cm bepalkt met drie strookjes designpapier van 1,5 cm breed.
Hieruit een vlinder gestanst de grootste maat no 01 en daarvan de vleugels “opengeslagen”.
Hier weer een kleinere maat vlinder uit kraft papier opgeplakt en rechts daarvan een sentiment gestempeld.
Het geheel met foamtape op de kaart aangebracht.

 

Kaart 4 Layered embossed resist. ( you make me smile)
Voor deze kaart ben ik begonnen met een stuk wit papier van 8,2 x 14,2 cm.
Heb hierop als eerste vaag een achtergrond met muzieknoten gestempeld met dristressinkt wild honey.
Vervolgens een achtergrond gemaakt met een mask & more 2 stencil met distressinkt worn lipstick.
Een papiertje waaruit ik de kleinste maten van de vlinders had gestanst ( de negatieve vorm dus) gebruikt als mask om de vlinders met watermark inkt aan te brengen verdeeld over het papier.
Deze afdrukken met clear embossingpoeder bewerkt en met de heatgun verhit.
Om nu de vlinders zichtbaar te maken heb ik het geheel licht beinkt met distress inkt ice spruce. Je geemboste vlinders nemen de ice spruce inkt niet op en worden dan zichtbaar een heel erg leuk effect.
Om dit stukje papier een strook vellum van 3 cm breed, bestempeld met een sentiment, gewikkeld.
Hierop weer twee kleine vlinders met foamtape aangebracht.
Links naast dit stuk papier een strook van 0,7 cm designpapier aangebracht en een strook van 1 cm.
Het geheel weer op een standaard kaart van 10,5 bij 14,8 cm wit papier.

Kaart 5 Embossing ( you are amazing)
Heb nu al een aantal mogelijkheden laten zien met de vlinderstansen maar wisten jullie dat je met deze stansen ook heel erg leuk kunt embossen?
Dit laat ik met het volgende kaartje zien.
Hoe werkt het ( voor de cuttlebug)
Je neemt je plaat A vervolgens plaat C en hierop een stuk papier.
Daarop leg je je stansen met de afbeelding ( foam) naar beneden.
Hierop leg je je papier waarop je de embossing wilt hebben.
Dan de b plaat en je kunt stansen/embossen.
Je vlinders zijn uit je ondergrondpapier gesneden en geembosst in je bovenliggende papier.
De kaart is als volgt opgebouwd.
Een standaard witte kaart van 14,8 x 10,5 cm.
Hierop een stuk donker designpapier van 14,2 x 9,9 cm.
Dan een strook wit papier van 5,6 bij 14,8 cm.
Hierop een strook designpapier van 5 bij 14,8 cm waar achtereen volgens van boven naar beneden de vlinders grootste maat no 01, grootste maat no 02, kleinste maat no 01 en kleinste maat no 02 zijn geembost.Het geheel afgewerkt met twee gestanste vlinders kleinste maat no 01 en no 02 en onderin nog een sentiment gestempeld. Vergeet ik nog te vermelden dat ik aan de rechterkant nog een smal strookje vellum heb aangebracht van 0,7 cm breed.

Tot volgende week!
Anja

Dit zijn de gebruikte Crealies materialen:






Ook hebben we Anja als nieuwe gastdesigner dé vragen gesteld:
  • Naam en andere info: Anja Curvers
  • Blog: www. Scrappietoo.blogspot.com
  • Wat / Wie is je inspiratiebron? Ik heb heel veel inspiratiebronnen ik denk teveel om op te noemen. Maak wel graag gebruik van pinterest een heerlijke inspiratiebron.
  • Wat doe je het liefst: kaarten maken, scrappen of projecten? Ik ben in 2003 begonnen met het maken van scraplayouts maar de laatste jaren maak ik daarnaast ook heel erg graag allerlei kaartjes. Als ik veel kaartjes heb gemaakt vind ik het dan ook heerlijk om tussendoor weer een layout te maken.
  • Hoe omschrijf je je eigen stijl? Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Aangezien ik heel veel stijlen mooi vind vind je eigenlijk wel van alle stijlen iets terug in mijn werk. Ik denk dat je deze vraag het beste aan mijn blogvolgers kunt stellen………
  • Favoriete kleur: Grijp toch meestal weer naar de aardse tinten zeker in deze periode alle mooie warme herfstkleuren en ook teal, groenblauw en zeegroen.
  • Favoriete techniek: Embossing en stempelen.
  • Favoriete manier van inkleuren: Ik gebruik zelden plaatjes bij het stempelen en als ik dat wel doe dan kleur ik ze niet in of paperpiece de plaatjes.
  • Favoriete Crealiesproduct: de masks en creative shapes.

6 opmerkingen:

  1. Raak vandaag niet uitgekeken, want wat een prachtige, leuke en vrolijke kaartjes hebben jullie gemaakt.
    Super die beschrijvingen erbij.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er toppie uit allemaal.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop mooie voorbeelden! Was alweer het embossen met een stans wat vergeten... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kaartjes en de uitleg die erbij staat vind ik ook ontzettend leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie en inspirerende voorbeelden Anja! Zo anders weer eens met de Crealies mallen! Ik heb genoten van al je kaarten, groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk allemaal zeg! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...