dinsdag 9 juli 2019

Mixed Media Zomerbloemen


Vandaag is Ilona onze guest designer.
Zij maakte twee prachtige kaarten.
Hier is de eerste, vanmiddag volgt de tweede.

Al weer een poosje geleden kreeg ik de vraag of ik een mixed media project kon
laten zien als gast designer voor Crealies… Die uitdaging ben ik aangegaan. 

Een aantal jaren geleden kwam ik in aanraking met mixed media en art journaling. 
Toen ik het zelf ging proberen was ik er in no time aan verslaafd.
Deze vorm van creatief bezig zijn ligt me gewoon.
Heerlijk vind ik dat er geen regels zijn, alles kan en mag…
Gewoon lekker doen wat er in je op komt en heel veel experimenteren.
Soms voelt het gewoon alsof ik een kind ben dat aan het spelen is als ik bezig ben…
Verfjes mengen, experimenteren, knippen en plakken…. 
Even geen regeltjes: dit mag/kan wel of juist niet…. 
Heerlijk vind ik dat!

Toen ik eenmaal aan het spelen was kon ik niet meer stoppen
en heb ik niet 1 maar 2 projecten gemaakt.
Allebei mixed media art journal pagina’s maar beiden heel verschillend.
Die van vandaag is niet heel erg moeilijk en je kunt het proces volgen
in het filmpje dat ik speciaal voor Crealies heb gemaakt.


Op deze mixed media art journal pagina laat ik jullie onder andere zien hoe je ook
low budget mixed media kunt doen. Daar passen de stempels en stencils van
Crealies ook heel goed in. Ze zijn namelijk niet zo duur en dat is fijn!

Vaak hoor ik dat allerlei mixed media producten zo duur zijn (en ja dat vind ik soms ook) Het is jammer om deze leuk art vorm daarom links te laten liggen. Dus bedacht ik dat
je veel dingen ook zelf kunt maken met spullen die je al in huis hebt. De stencilpasta
die ik in deze video gebruik heb ik namelijk zelf gemaakt met wat verf en bloem.
Het werkt prima en op die manier hoef je niet allerlei dure materialen aan te schaffen
om toch deze hobby eens uit te proberen. Op mijn YouTube kanaal en Facebook groep
kun je nog veel meer van dit soort leuke low budget tips vinden.



Crealies producten op deze pagina:

Crealies Stencils:
Stencilzz no. 201
Stencilzz no. 204

Crealies Stempels/Stamps:
Bits & Pieces no. 169
Tekst & Zo no. E 05
Tekst & Zo no. HL 13

Crealies Stansen/Dies:
Uno no. 48
Duo Dies no. 54
Set of 3 no. 50

Stencilzz no. 201, Wonky circles Stencilzz no. 204, Mesh Bits & Pieces stempel no. 169, Grunge cirkels (langwerpig) Tekst & Zo English stamps no. 5, Wine D Tekst & Zo stempel, Handlettering no. 13, Geniet (dicht) Uno stans no. 48, Bloemen 20 Duo Dies no. 54, Blaadjes 9 Set of 3 stansen no. 50, Bloemen 21
        
Ilona, bedankt voor je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Ilona's blog.

Wil je meer weten of zien neem dan even een kijkje op Ilona's YouTube kanaal
waar ze bekend is als Pitje4life.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...