maandag 21 december 2015

Mixed-media project


Mixed-media schilderijtje van Guestdesigner Linda.

Vandaag is Linda onze guestdesigner. Ze heeft een schilderijtje gemaakt op canvas met behulp van diverse Crealies stansen.



Linda vertelt hoe ze het gemaakt heeft:

Het schilderijtje is gemaakt op een canvasboard van 25 x 25 cm.
Ik heb er eerst een laagje gesso opgedaan, laten drogen en daarna geverfd met
voedingskleurstoffen in verschillende kleuren. Terwijl het nog nat was heb ik er verschillende formaten zeezout opgestrooid voor wat meer effect en ook dit goed laten drogen. Daarna sealen want de voedingskleurstoffen blijven afgeven.
Met de Crealies mal On the Edge no. 8 heb ik van wit kaartkarton verschillende strookjes uitgestanst en met Distress inkten licht ingekleurd met de blendingtool. Daarna opgeplakt.


Met mal Crea-Nest-Lies XXL no. 21 heb ik 3 cirkels gestanst. Van de kleinste uit geteld de 2e, 4e en 6e cirkel. Ook die heb ik met de blendingtool wat kleur gegeven. De hoed, neus en armen heb ik uit bijpassend gekleurd karton geknipt. Samen met het lint heb ik de onderdelen tot een sneeuwpop gevormd en op het canvasboard geplakt. Ook de kwasten en het verfblik zijn uit karton geknipt en opgeplakt.

Met Crealies mal Set of 3 no. 29 heb ik de grootste mal gestanst en met de voedingskleurstoffen de woorden erop geverfd, net als op het verfblik en de kwasten. Uit zwart karton de paal geknipt en samen met het tekstbord opgeplakt als wegwijzerbord.

Met de Crealies mal Duo Dies no. 3 heb ik de sneeuwvlokken gestanst en hier en daar wat van de pootjes afgeknipt voor nog meer variatie. 
Als laatste heb ik hier en daar schaduwen en highlights aangebracht.

Linda, bedankt voor het showen van je originele project.
Binnenkort staat dit ook op haar eigen Facebook-pagina: Linda De Hobbyfabriek Dronten

Crealies items:


  Crea-Nest-Lies set stansen no. 21 XXL / Crea-Nest-Lies dies no. 21 XXL Duo Dies no. 3 Sneeuwvlokken 3 / Duo Dies no. 3 Snowflakes 3
Set of 3 stansen no. 29 Labels 3 / Set of 3 no. 29 dies Labels 3 On the Edge stans no. 8 / On the Edge die no. 8







3 opmerkingen:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...