dinsdag 12 februari 2019

Dahlia Verjaardagskaart


Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij maakte deze fleurige stempelkaart:


Dahlia Verjaardagskaart

Hoi allemaal, vandaag mag ik, Heidi, jullie weer een leuk gastontwerp project laten
zien en deze keer heb ik gekozen voor een gestempelde afbeelding waarbij ik de stempelafdruk in stukjes heb gesneden! Laten we beginnen!


Stap 1:
Ik ben mijn project begonnen met het stempelen van de Dahlia afbeelding
(CLRS03) op papier dat geschikt is voor Copic markers.
Hiervoor heb ik Memento “Tuxedo Black” inkt gebruikt. 
Vervolgens heb ik met één van de kleinste stansen uit de Crea-Nest-Lies nr 77
set drie afbeeldingen gestanst uit deze ene afbeelding.
Ik heb gezocht naar stukjes die mij interessant leken!


Stap 2:
Vervolgens heb ik de losse stukjes ingekleurd met Copic markers en naderhand
heb ik highlights aangebracht met een witte Gelly Roll Pen. Ik heb de volgende
kleuren Copics gebruikt: RV52, RV34, RV55, YR01, YR02, R32, R08, YG01, YG17,
YG67, E49 en BG70. Vervolgens heb ik deze afbeeldingen op bijpassend rose papier
geplakt met vloeibare lijm en rondom uitgeknipt met een klein rose randje ertussen.


Stap 3:
Van licht gekleurd kraftpapier heb ik met één van de stansen uit de Crea-Nest-Lies XXL
nr 24 set een paneel gestanst en van hetzelfde rose papier als ik hiervoor heb gebruikt
een iets grote mat met behulp van de Crea-Nest-Lies XXL nr 10 stansenset.
Op het licht gekleurde kraft paneel heb ik met Memento “Toffee Crunch” inkt en de
Bits & Pieces CLBP133 stempel gestempeld waarbij ik telkens iets verder naar rechts
ben gegaan tijdens het stempelen (ik ben onderaan begonnen). Vervolgens heb ik deze
twee panelen op elkaar bevestigd met vloeibare lijm. 

Op hetzelfde papier als ik voor de Dahlia heb gebruikt stempel ik vervolgens één van
de teksten uit de Tekst & Zo Stempelset CLTZJ17 met dezelfde zwarte inkt die ik
hiervoor heb gebruikt. Met de kleinste stans uit de Duo Dies nr 16 stansenset maak
ik hiervan nu een label. Ik heb met dezelfde heel lichte blauwe Copic marker wat
kleur gegeven aan dit tekstlabel zodat het goed bij de rest van de kaart past.


Stap 4:
Nu hoef ik de kaart alleen nog maar in elkaar te zetten:
De grootste gecombineerde panelen heb ik met één millimeter dik foam tape op een
witte linnen basiskaart bevestigd. Vervolgens heb ik de ingekleurde afbeeldingen
met hun rose matje hierop bevestigd met één millimeter dik foam tape.
Hetzelfde heb ik gedaan met de tekst.
En om de kaart helemaal af te maken heb ik wat paillettes van Pretty Pink Posh
met Ranger Medium Matte aangebracht.

Nog een paar detail foto’s:

 

Dat was het weer voor vandaag! Ik wens jullie een creatieve dag toe!

Crealies producten die ik heb gebruikt.

Crealies stansen / dies:

Crealies stempels / stamps:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 10, Rechthoeken/Rectangles Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 24, Rechthoeken met stiksteeklijn/Rectangles with stitchline Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 77, Square with 2 rounded corners with stitchlines Duo Dies no. 16, Duo Labels 3 Mounted Rubber Stampzz no. 3, Dahlia Bits & Pieces stempel/stamp no. 133, Oud handschrift 3 regels/Old handwriting 3 lines Tekst & Zo stempels Jarig 17

Heidi

Heidi, bedankt voor het laten zien van je mooie kaart.
Deze is binnenkort ook te zien op Heidi's site.


1 opmerking:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...