zaterdag 18 augustus 2018

Zomerse Bloemenkaart met Kleurpotlood


Vandaag is Heidi onze Guest Designer.
Zij ging aan de slag met de Crealies Mounted Rubber Stampzz.


Hoi allemaal, vandaag mag ik, Heidi van  jullie een kaartje laten zien
als gastontwerper voor Crealies. Ik heb gekozen voor een vrolijke
bloemenkaart met stempelafdrukken ingekleurd met kleurpotlood.


Stap 1: 
Voor mijn basiskaart heb ik gekozen voor een crèmekleurige kaart met linnentextuur. Vervolgens heb ik met één van de stansen uit de Crea-Nest-Lies XXL set met nummer 77 van Stathmore “Toned Tan“ mijn eerste laagje gestanst. Hierop heb ik diverse malen gestempeld met de supermooie stempel nr. 5 uit de serie Mounted Rubber Stampzz in combinatie met Versafine “Onyx Black“ en mijn Misti stempeltool. Hierbij heb ik er op gelet dat eerst de bloem die ik later wil uitstansen op de juiste plek zit en de rest heb ik daar omheen gestempeld. Dit betekent dat er voldoende ruimte moet zijn om er met twee stansen omheen te stansen en dan nog ver genoeg van de rand van het papier af te zitten.
Vervolgens ben ik begonnen met het inkleuren van de bloemen Eerst gebruik ik hiervoor het witte potlood uit de Caran d ‘Ache Luminance (White) serie, deze vind ik persoonlijk fijner dan de witte van Faber Castell.



Stap 2:
Na het inkleuren van de bloemen ziet het er zo uit. Ik heb de volgende kleuren Faber Castell Polychromos kleurpotloden gebruikt: 119, 123, 171, 112, 165, 102, 108 en 250; in combinatie met de witte uit de Caran d ‘Ache lijn zoals hiervoor vermeldt.



Stap 3:
Nu kan ik de bloem uitstansen met één van de kleinere stansen uit de hiervoor
reeds gebruikte Crea-Nest-Lies XXL set nr. 77 (maar met de gebogen kant
de andere kant op voor een wat meer speels effect).
Daarnaast stans ik van hetzelfde karton als mijn basiskaart één iets grotere vorm
dan het paneeltje met de bloem uit met dezelfde Crea-Nest-Lies XXL set.

Op de crèmekleurige basiskaart teken ik af hoe de ronde vorm doorloopt
en knip met een schaar twee hoeken in een afgeronde vorm zodat ze passen
bij mijn oplegvel. En tot slot stans ik een banner met één van de stansen uit de
Double Fun nr. 8 set van dezelfde kleur karton nadat ik de tekst heb gestempeld
met één van de stempels uit de Tekst & Zo Stempels nr. J 17 set.


Stap 4:
En nu komt het leukste deel, het in elkaar zetten van de kaart! 
Ik heb de banner aangebracht met gewone vloeibare lijm en met plakband
aan de achterkant. Daarna heb ik het grootste paneel met de banner op
de basiskaart geplakt met één millimeter dik foamtape. Hierop heb ik
de twee kleinere paneeltjes bevestigd met vloeibare lijm (op elkaar) en
twee millimeter dik foamtape op de basiskaart (door het gat heen).
En om de kaart mooi af te maken heb ik wat blinkende pailletjes in verschillende
afmetingen op de kaart geplakt met Ranger Medium Matte.

Hier nog een detail foto:



En dat was het weer voor de kaart van vandaag! 

Ik ben erg benieuwd wat jullie de mooiste bloemenstempel
uit de Mounted Rubber Stampzz serie vinden?

Gebruikte Crealies producten:

Crealies Dies/Stansen:

Crealies Stamps/Stempels:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 77, Square with 2 rounded corners with stitchlines Double Fun stansen/dies no. 8 Mounted Rubber Stampzz no. 5, Winde / Morning Glory Tekst & Zo stempels Jarig 17 

Groetjes Heidi

Heidi, bedankt voor het laten zien van deze mooie kaart en je uitgebreide tutorial.
Dit is binnenkort ook te zien op Heidi's site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...