maandag 20 november 2017

Ge(s)laagde kerstkaart (deel 2)


Heidi maakte nog een 2e kaart:


Voor mijn tweede kaart ging ik voor het idee van rode kerststerren met groene bladeren. Ik heb eerst de Crealies Bits & Pieces stempel nummer BP101 gestempeld met Versafine “Onyx Black“ inkt en daarna heb ik geëmbossed met doorzichtig embossingpoeder (hierdoor blijven mijn stempellijnen mooi zwart ondanks dat ik later water ga toevoegen). Op deze manier heb ik drie bloemen gestempeld. Vervolgens heb ik deze bloemen ingekleurd met mijn Zig Clean Color Real Brush Markers en mijn aquabrush. Nadat de bloemen droog waren heb ik ze rondom uitgeknipt met een klein randje er omheen.


Daarna ben ik met de bladeren begonnen: hiervoor heb ik dezelfde Crealies Xtra stans gebruikt als bij de vorige kaart (no. 117), alleen deze keer heb ik groen papier gebruikt.
Ik heb ook de twee achtergrondelementen met Crealies Decorette XL stans no. 10 gemaakt als bij de vorige kaart maar deze keer heb ik donkerder craft papier gebruikt. Ik heb daarna besloten wat het definitieve ontwerp van de kaart zou worden, wat stukjes hier en daar afgescheurd en ze vervolgens op een vierkant paneel met een stikrand gelijmd. Voor dit eerste vierkante paneel heb ik cremekleurig linnenpapier gebruikt, hetzelfde papier waarvan mijn basiskaart is gemaakt.


Vervolgens heb ik één van de teksten van dezelfde Crealies Tekst & Zo no. K21 stempel set gestempeld in de linker bovenhoek. Ik heb met een klein stukje papier de tekst afgedekt en toen gespetterd met Pearl Colors om de achtergrond nog wat interessanter te maken. Terwijl de spetters aan het drogen waren heb ik ook nog drie sneeuwvlokken gestanst van goud glitterpapier met gebruik van de Crealies Duo Dies no. 48. 


Nadat de spetters droog waren heb ik de kaart in elkaar gezet: ik heb een extra vierkant paneel, wat iets groter is, gemaakt van donkerrood linnenpapier en vervolgens heb ik alles op elkaar gelijmd. Om de kaart af te maken heb ik gekozen voor 'druppels' op het hart van elke bloem en ik heb wat lovertjes/pailletjes  in verschillende maten vastgelijmd.


En dat zijn mijn kerstkaarten voor vandaag. Welke van deze twee kaarten vind jij het leukst?

Crealies stansen/dies:

Crealies stempels/stamps:

Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 22, Vierkanten met stiksteeklijn/Squares with stitchline Crea-Nest-Lies XXL stansen/dies no. 8, Vierkanten/Squares Duo Dies no. 48, Sneeuwvlok 5 / Snowflake 5 Decorette XL stans/die no. 10, Gevlochten draadwerk / Braided wire X-tra stans/die no. 117, Mandala D Bits & Pieces stempel/stamp no. 101 Mandala A Tekst & Zo stempels Kerst 21

Dankjewel Annelies voor deze leuke uitdaging, ik heb ontzettend veel plezier gehad tijdens het maken van deze kaarten.

Heidi, bedankt dat je hier je mooie kaarten liet zien.

Deze zijn binnenkort ook te zien op Heidi's blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...